Във вторник се очаква строителят на стадион Ботев Илиян Филипов да внесе в община Пловдив Акт 10, с който изграждането на съоръжението ще бъде спряно. Причината е липсата на проект, по който да се работи. Препроектирането се наложи по искане на феновете, които настояват за изграждането на четири трибуни за сметка на заведения и магазини.
"Без проект не мога да работя. Уведомил съм кмета още миналата седмица, че Законът изисква строителството да бъде спряно, докато препроектирането не завърши“, коментира Филипов. Той смята, че новият проект няма да оскъпи стадиона, но не изключи дофинансирането на отделни елементи, ако до момента те не са били заложени в позициите.
Филипов не знае кога ще приключи препроектирането на стадиона. „Аз съм изпълнител. Общината е възложител, тя получава проекта, одобрява го и тогава го изпраща на мен“, обясни процедурата Филипов. Той не се ангажира и със срокове за приключването на спортното съоръжение. Доволен съм от това, което направихме до момента. За една година на практика сме вдигнали една 7-етажна сграда. Всички виждат откъм бул. Източен къде е в момента трибуната и къде беше преди година.
Строителят заяви, че няма напрежение между него и ръководните органи на феновете, но призна, че определени групи всяват напрежение.
Филипов коментира и готвения протест на работещи на Рогошко шосе срещу лошото състояние на пътя. Той заяви, че става дума за отсечката към предприятията "Дунапак" и "Юрий Гагарин" и тя няма да бъде засегната от ремонта, който общината обещава.
Голяма част от хората, които работят в участъка са най- потърпевши, защото „дупките са до кръста“. От 15 години участъкът стои неремонтиран. Опитът фирмата му сама да ремонтира пътя е неуспешен, тъй като полицията след получен сигнал на тел.112 е определила действията на Филипов като самоуправство.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..