Между това какво и как ще избираме, за да бъдем по-честни към себе си, и какъв разказ за политическия живот на държавата чухме от предизборните послания? Успяхме ли да отличим същественото от фоновия медиен шум с ясно назоваване на проблемите в зациклилото управление на страната? Събеседник по темата е политологът и преподавател в УНСС д-р Александър Димитров.
"Партиите карат на автопилот, защото за тях е много голям предизборният цикъл, който продължава. Не виждам нищо различно и ново у тях, за да се разгърнат пред електората и да го привлекат. И хората усещат това. Това е една вяла кампания, която по-скоро разочарова".По думите на Димитров, политиците много трудно са успели да влязат в кампанията. Партиите са уморени и затова сега политиците пестят сили за следващите избори, както се е случило миналата година. И природните катаклизми, и международната среда, която притеснява хората, са се отразили на предизборната кампания, в която политическите послания на местна почва са изключително бледи.
"Политическите послания трябва да бъдат активни. Често се смята, че събития с голям отзвук сред обществото, дори и трагични, трябва да се използват. А в общества като нашето - със силна чувствителност по някои въпроси, това връща негативен ефект. По-опитните партии се дистанцираха от това да правят пиар на гърба на нещастието на хората, за да не се интерпретират нещата обратно".
Умората, виждането на тези избори като междинни към следващите, очакванията за ниска избирателна активност и нежелание на партиите да мобилизират електората, както и изчерпването на потенциала на самите говорители в партиите, на ядрата, от които трябва да дойдат смислените идеи, са причина за дефицита на смисъл в политическото говорене, подчерта Димитров.
Социалните мрежи, като съвкупност, в която се води политически дебат, се ползват като по-големи или по-малки балони от непрекъснато повтарящи се потребители на информацията. Разширяването настрани към обикновения гласоподавател, характерно за САЩ, където има голямо влияние на социалните мрежи, не се наблюдава у нас.
"В мрежите у нас се вкарва всякакъв шум, има всякаква политическа сатира, но това не възпроизвежда мащабен електорален ефект, който да води до промяна в гласуването".
По думите на Димитров, настоящата предизборна кампания е още по-вяла и от предишната.
"Абсолютно безпрецедентен срок за старт е да си разпънеш шатрата 10 дни преди гласуването. Политиците в Пловдив дори не направиха и традиционната разходка по Главната улица. Има притеснения у политиците и подценяване на живото участие. А посланията без жива връзка заглъхват".
Между политическите опоненти липсва търпимост и това ще го видим и в следващия Парламент.
Цялото интервю - звуковия файл:
Традиционната предколедна среща с граждани на тема "Какво се случи тази година и какво ще се случва следващата?" организира финансовият анализатор Светозар Гледачев. Тя ще се проведе в галерия "Резонанс" от 17.30 часа и на нея ще бъдат дадени конкретни отговори на важни въпроси, свързани с това дали идва нова криза и каква ще бъде тя –..
Очакваме с около 20 процента ръст в онлайн продажбата за коледните и новогодишните празници тази година , каза в интервю за Радио Пловдив Жанет Найденова от Българската е-комерс асоциация като отбеляза, че онлайн потребителите уважават и обичат удобството на онлайн търговията. Най-голям процент от българските онлайн купувачи - 95,5% предпочитат..
Бетонният мост ще бъде пуснат за движение най-вероятно в четвъртък или петък, каза Николай Иванов, ръководител на обекта. По думите му, текат довършителни работи по осветлението, предстои да се направи и хоризонталната маркировка. Николай Иванов посочи, че строителите са били силно ограничени от краткия срок за изпълнение-само 6 месеца. Той..
„В общи линии, нещата вървят към четворна коалиция. Но този формат на парламентарно мнозинство, незавизимо как ще го нарекат, обрича нещата, така че дали ще бъде съставено правителство, или не, няма значение. Ние не виждаме сериозна програма, около която да се работи за съставяне на кабинет. Всичко е едно взаимно изнудване. Така, както..
Медиите са една от съставките на демокрацията. Днес те са засенчени от социалните мрежи. Регресът на гражданското общество и срутването на медийната грамотност вървят ръка за ръка. Политическата деградация се състои в замяната на модела на медийната демокрация с модел на "демокрация чрез социални мрежи". В първия модел гражданите контролират..