Великотърновският художник Петър Лазаров от 2011 г. преподава на студенти в Китай. Често посещава страната от 2007 г., а от няколко години живее и работи в град Чон Чин. Въпреки че не е от големите провинции, Чон Чин е с население над 31 млн. души.
В Чон Чин нямат отоплителни уреди през зимата поради простата причина, че градусите през този сезон там варират между 10 и 11. В момента тук е 24 градуса, разказа в интервю за Радио Варна Петър Лазаров. График, художник и преподавател, Лазаров допълни, че се занимава с гравюра на дърво - рядка специалност, която го отвежда в Сечуанската академия за изящни изкуства.
Нормалният въпрос в дните, в които основна тема е коронавирусът, е да попитаме Лазаров за ситуацията и мерките, които са предприели в Китай в дните на извънредно положение:
"В нашата провинция нямаше висока заболеваемост. Ние се намираме на около хиляда километра от Ухан. Без значение къде се намираме, цял Китай беше в пълна, задължителна изолация. Всяко семейство разполагаше с талон. Веднъж на три дни ни беше разрешено само един член от семейството да излезе до магазина за основните продукти. Навсякъде мереха температурата, правят го до ден-днешен. Навсякъде!", разказва Петър Лазаров.
Европейски феномен, според него, е дефицитът на храни по магазините и поскъпването на предпазните средства. "За съжаление, според мен, чистите западноевропейски демокрации са безсилни да се справят с такива епидемии. Та тук лекарите бяха като космонавти! А българските... горките. Половинчатостта на мерките за мен бяха проблем и това се усети главно в Италия. А това презапасяване за мен е мистична загадка. В нашата провинция нямаше никакъв проблем в супермаркетите. Трудно беше единствено с маските. Бях си поръчал по интернет, но дойдоха с три седмици закъснение", каза още преподавателят.
Строга дисциплина и социална отговорност - това са най-важните неща, с които трябва да се съобразяваме, смята художникът.
Какво още каза той? Чуйте от интервюто на Светлана Вълкова с Петър Лазаров:
Разширението на бул. „Цар Освободител“ беше припознато като приоритетно за реализация и от новия екип на Община Варна. Предвидено е да се прави със смесено финансиране, общинско, държавно и европейско, а най-вероятно и по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). П о този повод днес от администрацията организират обществено обсъждане, от..
Да бягаш с кауза, за да помогнеш на друг. Това прави от близо две години Анна Христова, която е успешен маркетинг специалист. Макар и със сериозен дефицит на желязо, чисто здравословно, Анна се мобилизира, за да продължи да бяга с кауза и да заразява с добро още повече хора от своето обкръжение. Тя участва в маратони и полумаратони в..
Журналистът Анна Заркова ни връща към убийството на бившия премиер Андрей Луканов с новата си книга "Смъртта на Бялата лисица". Казва, че историята ѝ не е абсолютната истина, но е достоверен разказ, в който всички герои са истински личности - с изключение само на един - предполагаемият убиец. Неговата история е измислена, но в резултат на сериозни..
Инвестицията в леко метро е първоначално по-голяма, когато се прави подземно, после за поддържането се дават по-малко средства. Когато се прави по открит способ първоначалната инвестиция е по-малка, а след това за поддържане е по-голяма сумата. Именно това е работата на експертите в този Експертен съвет да намерят оптималното, което е..
Туристическият бранш и това лято ще бъде изправен пред проблема с липсата на кадри и това не е новина. Това каза в обзорното предаване на РВ „Позиция“ Илин Димитров, съветник на президента Румен Радев по туризъм, образование и култура. „При вноса на кадри тази година е пълна каша, защото Шенген по въздух, позволява на всички, които влизат в..
Интервю с Alexander Krull (LEAVES' EYES, ATROCITY) Творческият път на LEAVES' EYES започва преди 21 години. В групата се преплитат съдбите на музикантите от ATROCITY. Няма да сгрешим, ако кажем, че ATROCITY е тяхната по-мрачна, а LEAVES' EYES – по-нежна страна. LEAVES' EYES издадоха „Myths of Fate”, заради който идеологът зад двете групи..
"Лекото метро" във Варна ще бъде предимно „потопено“, а не повдигнато чрез колони. Шумовото натоварване ще бъде многократно намалено. Това предвижда проектирането на разширението на варненския булевард „Цар Освободител“ според инж. Кольо Червенков. Като част от инженерния екип в проекта, в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция“, Червенков..