В INTELLIGENT MUSIC PROJECT винаги са свирили страхотни музиканти. И не само това – а музиканти, които са световни звезди. Рони Ромеро е един от най-търсените рок гласове. За барабаниста на TOTO Саймън Филипс не е нужно да казваме каквото и да било. Карл Сентанс от NAZARETH, Джон Пейн от ASIA... А сега към голямото семейство на доктор Милен Врабевски се присъединява и Боби Рондинели – барабанист, на когото във визитната картичка стоят албуми с RAINBOW и BLACK SABBATH, AXEL RUDI PELL и BLUE OYSTER CULT. Всички тези звезди ще дойдат утре на крака пред варненската публика, защото INTELLIGENT MUSIC PROJECT представят новия си албум „The Creation” с турне, което минава през Солун, Букурещ, Пловдив, София, а днес, 27 май, спирката е Варна, Летния театър.
Здравейте, Мистър Rondinelli, скоро идвате в България с INTELLIGENT MUSIC PROJECT. Защо станахте част от проекта на доктор Милен Врабевски?
Получих имейл от тях в средата на ковид-кризата. В него ме питаха дали бих е съгласил да свиря в новия албум „The Creation”. Чух материала. Много ми хареса. Съгласих се. Проектът е много добър и се радвам, че съм част от него.
Как възприемаш музиката на проекта?
За мен има два вида музика – добра и лоша. Албумът на INTELLIGENT MUSIC PROJECT e много добър. По принцип не сравнявам бандите, в които работя. Ако ми харесва да изпълнявам музиката им, свиря, ако не ми харесва, не се занимавам. А на мен ми харесва да изпълнявам песните на INTELLIGENT MUSIC PROJECT.
Как се промени музиката за теб през последните години?
Тя е такава, каквото е. По албума на INTELLIGENT MUSIC PROJECT работихме като си разменяхме файлове. Аз записвах моите парти и ги изпращах до другия край на света. Не съм записвал диск, докато всички от групата са в една стая от може би 20 години.
Кога беше последният, който записа по старомодния начин?
Мисля, че беше „Cross Purposes” на BLACK SABBATH. Тогава при записите всички бяхме заедно. Или май бяха албумите на BLUE ÖYSTER CULT. Точно така. Тогава бяхме на едно място. Но това беше преди много години.
Липсва ли ти нещо от миналото?
Липсват ми много от приятелите, които вече не са между живите. Липсват ми Лесли Уест, Феликс Папаларди… Толкова много добри музиканти си отидоха от този свят. Също така ми липсва свиренето на живо, но това ще стане доста скоро, в България и нямам търпение.
Какво не осъзнават за музикалния бизнес младите музиканти?
Мисля, че много от младите музиканти трябва разберат, че в този бизнес веднъж работиш с добри хора, друг път попадаш на лоши. В INTELLIGENT MUSIC PROJECT каквото ми бяха споделили, се оказа истина. Правят онова, което казват. В музикалния бизнес обаче не винаги е така. Така че всичко, от което трябва да се притесняваш, си ти самия. Винаги трябва да бъдеш професионалист. Винаги трябва да си подготвен. Смятам, че младежите трябва да подхождат към това много сериозно. Тук не става въпрос за голям рокендрол купон. Точно обратното – те трябва да свирят музика. И в същото време винаги трябва да се опитват да стават все по-добри. Да, това е тяхната работа, но трябва да я вършат добре.
Преди години купонът в бекстейджа е бил задължителен. Днес кое е най-важното там?
Преди концерт се разгрявам. Опитвам се да се концентрирам. Може би се подкрепям с чаша кафе. И в него вече не присъстват наркотиците. Излизам и свиря рокендрол. Времената вече са други.
А след концерта?
Обичам да си почивам, да се усамотя в стаята си, евентуално да гледам някой филм. Сексът, наркотиците и купонът останаха в миналото. Това вече не е за мен. Щастлив съм и без тях.
Връщам те на новия албум на INTELLIGENT MUSIC PROJECT, в който свириш. Какво ти направи най-голямо впечатление?
Музиката на INTELLIGENT MUSIC PROJECT е с много високо качество. Наистина създават много добър материал. Страхотни песни, много хубави текстове. Певците са невероятни, останалите музиканти също не им отстъпват по нищо. Всеки един от групата – басистът, китаристите, клавиристът, са пълни професионалисти. Този проект може да постигне много и да стане световно известен. Може би в други времена щеше да е един от най-известните. Разбираш, какво искам да кажа. Защото, албумите на INTELLIGENT MUSIC PROJECT са наистина много добри.
Защо днес не се появява голяма група, както в миналото?
Защото не мисля, че младите банди са достатъчно добри. През 60, 70, 80 се появяват страхотни банди. Днес също има добри групи, но няма нищо като LED ZEPPELIN, DEEP PURPLE. Според мен музикални телевизии като MTV и подобните им не помагат на музиката. Защото карат хората да мислят как изглеждат, вместо да ги провокират да работят върху звука си. Няма групи като THE WHO и THE ROLLING STONES… Но нещата винаги могат се променят. Следващото голямо име може да се е притаило зад ъгъла.
Съвсем скоро с AXEL RUDI PELL ще издадете нов сборен албум с кавъри.
Записах „Diamonds Unlocked II” от Ню Йорк заради пандемията. Когато работя по албумите на групата, винаги летя до Германия и работя на място. Ударните за всички предишни албуми съм ги записвал в Германия. Този път обаче работих от САЩ и изпращах моите партии. За мен това беше голямо облекчение. Обикновено летя до Германия за записите. А сега работих от вкъщи. Не беше необходимо да ходя до летището, защото всъщност мразя да пътувам. Обичам да свиря на живо, но пътуването е най-отвратителната част от турнетата. Мразя да ме проверяват на границата. Иначе в албума влязоха доста интересни песни. THE ROLLING STONES, направихме кавър на RAINBOW, на Том Джоунс. Все хубави неща.
Виждам зад теб златни плочи на „Difficult to Cure” на RAINBOW от различни страни и сингъла "I Surrender".
Това беше първият албум, който направих с тях. Интересното е, че го записвахме в Копенхаген. Греъм Бонет вече беше напуснал групата. Ричи Блекмор май го изхвърли по време на записите. Тогава работихме без вокалист. Композирахме песни, без да знаем кой ще пее в албума и дали ще му подхождат на гласа. След като завършихме материала, се върнахме в Ню Йорк и тогава към нас се присъедини Джо Лин Търнър.
Златните плочи имат ли същата стойност, както в миналото?
Разбира се. Винаги е хубаво да получиш златна плоча. Има албуми, в които съм участвал, но не съм получил златния сертификат, а би трябвало да го притежавам. Просто са пропуснали да ми го пратят. Като албума на SCORPIONS „Love at First Sting”. Т.е. трябва да имам осем платинен диск, защото участвам в този запис. Винаги е супер, когато получиш златна плоча. Всеки иска да достигне подобно ниво. Това е целта пред мнозина. Но най-важното е да създадеш добър запис. С който да си щастлив и да се гордееш. Смятам, че го постигнахме с „The Creation” на INTELLIGENT MUSIC PROJECT.
Има ли рецепта как се правят добри албуми?
Разбира се, че има. Работи с добър инженер по записите, покани добри музиканти, които да изпълняват добри песни. Разбираш, че на първо място е песента. Нуждаеш се от добра композиция, от добри изпълнители. Рецептата е да намериш най-доброто от всичко и да го събереш на едно място, и да го направиш с най-добрите. Винаги трябва да се стремиш към най-доброто. Но всичко започва с музиката и музикантите. Ако добри музиканти свирят в некачествена песен, няма как да се получи. Но добрата композиция е добра рецепта.
Какво търсиш в една група, когато те поканят да свириш с тях?
Първо трябва да чуя материала. Ако ми хареса, участвам. Това е много важно. Не искам да се занимавам с глупости. Първото важно нещо е да харесам музиката. Ако ме търсят, защото искат да работят с Боби Рондинели, трябва да харесам песните.
Последен въпрос - ако имаше шанса да срещнеш 20-годишния Боби Рондинели, какъв съвет би му дал?
Човече, това е най-добрият въпрос, който някой някога ми е задавал! Ще кажа на 20-годишния Боби Рондинели да се пази чист, да ограничи купоните, да е възможно най-сериозен, защото когато остарее, няма да иска да е онова, в което се е превърнал. Това е най-добрият въпрос, човече!
Своеобразният литературен маратон на поетесата и журналист Керанка Далакманска, започнал на рождения ѝ ден 2 октомври, е към своя край и бележи успех с пълните салони и души на хората, докоснали се лично до поезията и в "Петия ъгъл". Ъгълът на чувствеността. Нейният ъгъл, който носи смисъла за доброта, човечност, усещане на природа, на..
Всеки ден за семейството на к.д.п. Денчо Добрев е специален, защото след дългия работен ден и след училище, всички се събират да вечерят заедно и споделят как е минал денят им. Денчо Добрев отделя 18 години на морето, като последният му рейс е най-кошмарният – ковид-пандемията в самото начало, когато се оказва в Китай и не може да слезе от..
Учителите са в протестна и стачна готовност, ако няма увеличени на заплатите от 1 януари заради липсата на приет Бюджет за догодина. Това каза председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров. Обмислят се вариантите на протест, сред които са ефективна стачка, незавършване на първия учебен срок, електронна стачка, обобщи той...
Театрално-танцовият спектакъл "Таралежите" по мотиви от романа на братя Мормареви - "Войната на таралежите", подготвят актьорът и режисьор Стоян Радев и танцовият хореограф и режисьор Георги GOOSH Енчев. Премиерата ще бъде на 23 ноември от 17.30 и 19.30 часа в "The Center World" на ул. "Шипка" 4, както и на следващия ден - отново от 17.30 и 19.30..
Над 5 млрд. лева харчи българинът на година за цигари. Огромна част от този разход отива в бюджета, тъй като акцизът и Данъкът върху добавената стойност взимат 80% от цената на цигарите. Ако акцизите за тютюневи изделия се вдигнат по-сериозно, в бюджета на България ще постъпват с 1,5 млрд. лева повече. Заради по-високите цени на цигарите около 150 000..
Интервю с Dwid Hellion (INTEGRITY) INTEGRITY са една от първите екстремни банди, които смесват метъл с хардкор. Оригинално групата е създадена през 1988 година в Кливланд, Охайо, но е базирана в Белгия от 2003 година. На 24 ноември INTEGRITY се завръщат в България по покана на „141“. Концертът е в „Grindhouse Skateboard Club“ с подкрепата..
Винаги трябва да обичаш ролята, защото ако не я обичаш, тя ти отмъщава и никога няма да се получи добре. Това коментира за предаването "Гравитация нула" по Радио Варна Юлияна Чернева, актриса от Варненския драматичен театър "Стоян Бъчваров". Тя отбеляза своята 70-годишнина с пърформанс за приятели в галерия "Арт Маркони" и направи своя театрален прочит..