Областният управител Благомир Коцев е получил становището на националния омбудсман Диана Ковачева, по отношение собствеността на земята на балнеологичен и здравен комплекс "Дом Младост". Това той потвърди в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция”. Припомням, че според омбудсмана, теренът, върху който се е намирал комплексът е държавна собственост и след събарянето на сградите в него в края на януари т.г. държавата следва да влезе във владение на имота си. Ето какво каза по този казус варненският областен управител:
В момента проучваме с юристи много детайлно собствеността на земята под "Дом Младост". Интересно е, че омбудсманът е видял този пропуск и това идва още от приватизацията на предприятие "Лазур" навремето. Ако се окаже, че наистина теренът под сградата е бил държавен, това поставя много казуси как ще се развива съдбата на здравния комплекс. Лично аз много се надявам, общественият ресурс, минералната вода която се намира там, да бъде достъпна до гражданите на Варна, защото самият извор е държавна собственост.
Благомир Коцев заяви, че ще търси баланс между обществения и частен интерес и ако теренът се окаже държавен, тогава държавата ще защитава интересите си. Той каза, че екипът юристи ще запрати запитване до Агенцията по приватизация, за да се провери целият процес и вероятно седмица след празниците около 6-ти май ще има становище по въпроса.
Никога не сме били радетели за присъствието на коли в морския парк. Напротив, винаги сме били против и сме имали най- голям интерес да няма МПС-та там. Аз съм варненец трето поколение и съм израснал с това да бъда в Морската градина като дете и изключително много обичам парка. Нашата позиция е такава- там коли не трябва да има, но решенията как да бъде достъпен този парк са изключително важни и това е което г-н Портних не направи през десетте години негово управление. Цялата общественост се интересува как ще се стигне до парка от хора които не живеят непосредствено до него, от кварталите в Аспарухово, Владиславово, Младост. Нищо не се направи по въпроса за буферните паркове за които настоящия кмет говореше преди изборите. Тази тема се повдига само тогава. А проблемът с паркирането е в целия град, не само по периферията на Морска градина. Паркинги няма, застрояват се всички парцели. На последната сесия на общински съвет се гласуват 140 дка имоти които да бъдат продадени от община Варна и вероятно ще бъдат купени за застрояване. И пак проблема с паркирането няма да бъде решен и ще остане висящ. Напротив, градът ще бъде затлачен с години напред и няма да може да функционира пълноценно. Същият е проблема и с Морската градина. Навремето там е имало буферен паркинг, който е бил изграден неслучайно, за да може този парк да се разрасне и развие по правилен начин. Точно тези парцели бяха разпродадени и с разрешение на общината бяха застроени. Наслагването на проблемите през годините е такова, че именно тази община, от лицето на която г-н Портних говори, тя позволи това застрояване. И в момента има частни паркинги в морската градина, но общината не прави нищо за да направи публично частни партньорства и да отчужди тези паркинги, да ги направи безплатни и да могат хората да стигат безпрепятствено до парка.
Това беше и причината навремето да се обжалват заповедите за спиране на движението в парка. За да прекъснеш движението на МПС-та в морсаката, което е добра идея, първо трябва да си намерил решение, както се прави в цивилизованите страни. Намират се алтернативи, намират се решения и след това влизат забранителните режими. Не по обратния ред.
- Какво се случи с държавните имоти които бяха продадени от предшественика на вашия предшественик.
Друг голям проблем. Забелязах тези сделки бидейки в позицията си на областен управител. Това е огромна грешка. Морската градина е едно от най- големите богатства на Варна и в никакъв случай не бива да се върви в посока да бъде застрояван и движение на автомобили. И правилните решения трябва да са в посока отчуждаване на частни имоти, от частно към държавно.
- Останаха ли държавни имоти в местност „Салтанат”?
До колкото знам има и те трябва да останат такива. Тука е въпроса, до колко тези които са частни и са повече могат да бъдат отчуждавани. Наясно съм, че това струва скъпо. Че става дума за огромни средства с които да бъде осъществена отчуждителна процедура, за да може да частни парцели да бъдат прехвърлени към активите на държавата, за да може в тях да се предприемат парко устройствени операции, за да се разшири парка.
- Каква е гаранцията, че ако бъдат изградени буферни паркинги, собствениците няма отново да поискат да обжалват възможността да влизат с колите си до своите имоти в парка?
Ако се направи правилната процедура те нямат да имат основание да обжалват. Това е и причината г-н Портних да не успява да издаде необходимите заповеди и решения за проблема. Така са направени тези заповеди, че лесно да паднат в съда. Няма как да нарушиш правото на частна собственост по толкова брутален начин и след това да очакваш, тези заповеди да не бъдат събаряни в съда. За това трябва да се търси конструктивното решение и да се мине по цялата процедура и да се стигне до решение което е непоклатимо в съда. Такива вярвам че има. Разбира се отчуждителните процедури са много тежки, дълги и скъпи, но няма как и да се върви с действия противоречащи на закона. Според мен ако се направи едно обсъждане в което да бъде намерен консенсус между частната собственост и обществения интерес, решения ще се намерят много лесно.
Пак казвам, има достатъчно парцели, които навремето са били приватизирани и са били отредени за такава дейност и биха могли отново да бъдат използвани за тази дейност. Но там има частни интереси които са свързани според мен с общинските и по някаква причина никой не повдига тази тема. Не е случайно че те използват предизборно тази тема. Това е много добър начин да си направиш пиар, без да влагаш средства, без да е скъпо да го направиш. Без да има нужда да инвестираш, да поддържаш парка или да направиш неговата среда достъпна. Това е просто една риторика и с изграждането на един два поста към морската градина за известно време, при това незаконно и да кажеш „ето, аз затворих парка”. Не е това начина. Има много по добри.
По темата за украинските бежанци, областния управител заяви, че над 40 хиляди от тях са във Варненска област.Чувствително е намалял потокът след 15 април, но и много от украинските граждани идват без да се регистрират в бежанския център в Двореца на културата и спорта, допълни Коцев и обясни:Музиката се създава от творците, не се създава от машина или компютър. Това подчерта в интервю за Радио Варна Георги Христов. Той допълни, че купуването на бийтове и използването им в песните не е изкуство, коментирайки темата за навлизането на изкуствения интелект в музикалната индустрия. "Повечето новосъздадени песни са просто изкуствен интелект...
PIZZZA е една от най-обичаните групи на българската ъндърграунд сцена, а 26-годишната ѝ история я прави и една от най-дълголетните. Съставът ѝ към момента включва Кобо (китара), Кайо (бас), Рамбо (барабани), Витко (тромбон) и Явката (тромпет), а Каската, който до скоро беше фронтмен, вече не е част от бандата. За съжаление се наложи да се разделим..
Студент на Варненския свободен университет /ВСУ/ представя оригинален шрифт на Международното триенале на типографията в Полша. Шрифтът е наречен VFU (Visionary Font Ultra) и е изработен от студента от трети курс в специалност "Графичен дизайн" Володимир Федотов . Той е един от тримата представители на България, избрани за участие в..
Прототип на сензорна витрина за плодове и зеленчуци, която се управлява с помощта на изкуствен интелект, е единият от двамата победители в пилотното издание на иновативната образователна програма GEN I: Иновация Генерация на Schwarz IT България. Тя е разработена от екип от четирима студенти от Икономическия университет и Висшето военноморско..
С нови камбани ще посрещне Великден храмът „Възнесение Господне“ в Суворово. За около месец местните жители са събрали близо 19 хиляди лева, които ще стигнат за изработването на три камбани. В края на миналата година става ясно, че камбаната на храма е спукана. Църковното настоятелство търси съдействие от кмета Данаил Йорданов и..
Пазаруването в магазини на големи хранителни вериги е всекидневие за много хора у нас. Във всички варненски квартали вече има такива супермаркети, които много хора ползват като квартален магазин – не за да пазаруват на едро, а за да си купят продукти, с които да приготвят вечерята след работа. След работа са и най-натоварените часове в..
Увеличаване на всички пенсии, приемане на закон за възрастните хора, който ще даде възможност за социална защита и предпоставка за европейско самочувствие и достоен живот на пенсионерите, безплатни здравни грижи и обслужване в съответствие със стареенето, понижаване цените на лекарствата за пенсионери и инвалиди. Това са част от исканията на..