Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

По още два лева за "Ало, ало" от февруари

Снимка: Радио Видин

Един от водещите телекоми у нас повиши месечната такса на всичките си клиенти с до 2 лева. Като причина за това се посочва инфлацията през 2022 година, както и Общите условия на телекома. Така всеки потребител, ще получи по-висока сметка. С малко, но по-висока. Нали, няма да пресмятаме каква сума ще влезе в касата на мобилния оператор при един милион клиенти? Оказва се, че в тази ситуация потребителите на мобилни услуги нямат кой знае колко полезни ходове, без това да им се отрази на портфейла. Коментираме случая с Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите”. Тя припомни, че в края на 2021 година и трите телекома у нас заявиха, че ще предложат индексация за две години наведнъж – за 2020 и 2021. Тогава от Комисията за защита на потребителите реагираха. Но популистки, смята Габриела Руменова, защото вместо да докажат неравноправност на клаузите, от комисията се опитаха да докажат нелоялна търговска практика и текстовете в Общите условия останаха.

Четвъртък. Хубав топъл зимен ден. Часът е 13 и 7 минути. Съобщение на телефона – от мобилния оператор, на който съм клиент. Цитирам: Уважаеми клиенти, поради ръста на инфлацията за 2022 година и на основание на Общите условия, цената на месечния абонамент ще бъде увеличена с до 2 лева с ДДС за всяка основна и допълнителна услуга.” Много ясно, че първата ми мисъл беше – „Тези не се наядоха”. След кратък размисъл посмегчих тона – „Тези вече прекаляват.” И се оказва, че всъщност не мога да направя много, за да не плащам още четири лева за услугите, които ползвам.

"Има клауза, която им позволява да направят това. Според нас това е неравноправна клауза, защото тя не предвижда възможност за потребителите да се откажат от договора на това основание, без да дължат неустойки. Така че полезен ход може да има евентуално за тези потребители, на които договорите им в момента са безсрочни.

Ако договорът е безсрочен, той може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие. И да потърсят по-изгодна оферта без да държат неустойки, коментира Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите”. Обаче, когато е срочен, както в моя случай, това води едни последици, които ще извадят едни суми от джоба ми.

"И дори има и още по-голяма тежест, защото тези, които са закупили при сключването на договора телефон, таблет, лаптоп, телевизор, те дължат разликата между пазарната цена и тази, която са платили за придобиването им."

Може би единственият ми шанс е да изпратя сигнал до Комисията за защита на потребителите. Габриела Руменова обаче веднага попарва надеждите ми.

"Комисията за защита на потребителите е длъжна да разгледа тези клаузи и да се произнесе за евентуално наличие на неравноправност. Макар че тук превенцията е по-важна, защото за да влязат изобщо в сила тези общи условия, те са били одобрени от регулатора - Комисията за регулиране на съобщенията, но също така и потвърдени от КЗП."

Въпреки това обаче във всеки един момент тези текстове могат да бъдат преразгледани от регулаторните органи. Особено ако жалбите не са една и две.

"И отново да проверят дали има неравновесие между правата и задълженията на потребителите от една страна и на дружествата - от друга."

Целият репортаж чуйте в звуковия файл.


ВИЖТЕ ОЩЕ

Кои са придобивките, които служителите най-много ценят в един офис?

Всеки бизнес, който се развива динамично и желае финансовите му резултати да растат, се старае да стимулира служителите си да работят още по-ефективно. Най-често това става както чрез бонуси над договореното възнаграждение, така и чрез различни социални придобивки. Щом се осигурят подходящи офис предимства, персоналът ще бъде мотивиран да се..

публикувано на 05.03.24 в 15:20

Елица Виденова и Асен Масларски представят "Когато във Рая те пусна, яж ябълки и си мълчи!"

От 17.30 часа днес в Конферентната зала на Областната администрация във Варна предстои среща с поезията на Елица Виденова, със специалното участие на Асен Масларски. Поезията на Виденова ще бъде изпята от Масларски, за да събере в едно литература и музика в навечерието на осми март. Събитието, предназначено за всички ценители на красивото слово, е под..

публикувано на 05.03.24 в 10:55

История от автобуса: За добрия пример само на няколко метра от лошия

Всички сме чували максимата "когато една врата се затвори, се отваря друга". Тази максима важи с пълна сила за историята на нашата слушателка Жулиета Василева. История, която показва добрия пример и човечността, случили се само на няколко метра от лошия пример и липсата на нормално отношение. След тежък ден, Жулиета заедно със своите майка..

публикувано на 05.03.24 в 08:56

Шабленският фар като туристическа дестинация?

Миналата седмица дългогодишният пазач на фара в Шабла Наньо Нанев представи книга посветена на емблематичното си работно място. Тя се нарича „Фар Шабла през погледа на фаропазача Наньо Нанев“. Изданието разказва историята на най-стария и най-високия морски фар по родното Черноморие. Фар, който може да разгледате само отвън, защото е военна..

публикувано на 04.03.24 в 15:24

Коментар: Късият ум и дългият език

Както е казал Ерих Мария Ремарк: „Нищо не е така уморително, както слушането на празни приказки“. За мен вчерашният ден беше поредният празник, в който ни заляха с точно такива приказки. Сигурно ще се възмутите, че нарекох празни приказки думи като: свобода, достойнство, единение, саможертва, безкористност. И с право ще сте възмутени. Ето..

публикувано на 04.03.24 в 14:27

Лесна работа: Прекрасен ден

Денят – подарък. Последният от дългия уикенд. Може би точно сега са завръщате от хубаво място, където сте се чувствали щастливи с любим човек и в приятелска компания. И честно казано, иска ви се тази свежа глътка мартенска почивка да няма край. Подобни дни с добавена радост са заредени с вълшебна енергия. Ограниченото време, в което се..

публикувано на 04.03.24 в 11:47

Доставка до шкафче на куриер - как да защитим правата си?

Когато си поръчваме нещо онлайн, вече освен на адрес или в офис на куриер, можем да си вземем поръчаната стока от шкафче на куриерската фирма или т.нар. "easybox". Тук обаче възниква въпросът, можем ли да защитим правата си и как да получим парите си обратно , в случай че решим да върнем получената стока. Според Габриела Руменова от платформата..

публикувано на 04.03.24 в 11:35