Тази нощ на фестивалната сцена на BREEZE by EXIT ще се качат музикантите от Stereo MC`s, които са част от програмата за празничния за Варна ден.
Английската хип-хоп и електрик денс група, създадена през 1985 г. в Лондон, вече е в морската столица, за да се срещне с медиите и отговори на въпросите им. Stereo MC`s обещават да изпълнят хита "Connected", но и мелодии от самото зараждане на бандата до наши дни.
"Ритъмът е в основата. Дори, когато вървя, ми хрумват музикални идеи. Ритъмът задава музиката. Ако си статичен, не се получава и е много трудно да измислиш нещо. Имаш нужда от ритъм, за да се движиш", коментира Роб Бърч от Stereo MC`s. С него разговаря Мартин Николов:
Добре дошли във Варна, в началото бихте ли споделили няколко подробности за сетлиста, който ще изпълните тази вечер?
- Разбира се. Ние изпълняваме селекция от наши мелодии от - не знам дали хората знаят, но сме група, която съществува от доста време, така че свирим селекция от композиции от първия ни албум до днес. Така че сетлистът ни е като прозорец към цялото ни творчество.
Има ли песен, която трябва задължително присъства в сета ви?
- Е, честно казано, ние винаги свирим "Connected", защото повечето хора я познават. Така че винаги я изпълняваме на концертите.
Благословия ли е или проклятие да името подобен хит още в началото на кариерата ви?
- Е, не я създадохме в самото начало на кариерата ни. Тя е част от третия ни албум. Но определено съм благословен, че иначе подобна песен.
Хората винаги сравняват новата продукция на бандите с класическите им неща. Как приемаш подобно поведение?
- Наистина сравненията, когато става въпрос за музика, не ме интересуват. За мен не става въпрос за сравняване. Това не е състезание. Става дума единствено за подхранването на нова малка любов. Знаеш ли, това е като да посадиш малко семе и един ден да отгледаш ябълково дърво. На следващия ден да се грижиш за глухарче. Музиката е като всички - те са красиви неща. Така сравненията не ме интересуват, нито се занимавам с тях. Всеки е уникален сам по себе си. Може би понякога просто слагаме маски, които прикриват различията ни, защото може би искаме да се вместим. Самият аз обаче не искам да се вписвам особено, така че не се притеснявам да бъда различен. Нашата музика е за живота, който живеем. Няма как някой да създаде музика от моята гледна точка. Всеки трябва да пише за своите чувства. Нашата е ориентирана към груува. Ние се нуждаем от него. Ние искаме да се движим и да танцуваме. Искаме да говорим за живота. И с музиката изразяваме чувства. Ако хората не ги усетят чрез музиката, без значение дали сме интелектуални или не, те няма да я слушат. На първо място са чувствата.
Коя е твоята лична музикална революция?
- Личната ми музикална революция е целият ми живот, който се развива заради музиката. Тя променя гледната ви точка. Начинът, по който живеете. Как се справяте с тялото си и как духът ви започва да интерпретира живота и да се изразява. Това е музикална революция. Целият ви живот се променя и възгледите ви за живота се променят заради музиката, която протича във вас. От личния ми опит в живота ми има много музикални революции. Когато бях малък, пънкът беше огромна музикална революция. След това хип-хоп музика и денс музика, още една огромна революция. Те доведоха до ново мащабно учене. Защото тогава свирех на китара и ми се наложи да се науча отново да създавам музика. Развитието на електронната музика и технологиите отново ни провокираха да се образоваме. Отново трябваше да се научим как да създаваме и да следваме груува. Сякаш продължаваме да преоценяваме собствения си път мислите си. И всеки път е като завръщане пред училищната дъска.
Кое според теб ще е следващото голямо нещо в музиката? Изкуственият интелект може би?
- Предполагам, че той ще има своята роля, но тя по-скоро ще се състои в това, че хората ще искат да го отхвърлят. Стремежът ще бъде за завръщане към по-човешкия елемент в музиката. Може би хората ще бъдат гладни за грешките, които другите правят и за усещането, че някой не действа по команда и предварително зададен ритъм. Ще се търсят човешките състояния в музиката. Слушателите ще искат да почувстват естественото, несъвършенството на човешките същества, онези естествени звуци. Нещата се развиват в тази посока. Когато слушате група на живо, темпото леко се повишава, след което леко се понижава. И в това има нещо хубаво. Като морето. Идва първата вълна, но не знаеш кога ще бъде последвана от втората.
Можем ли да кажем, че в миналото музиката се е изграждала около мелодиите, а сега около ритъма?
- Мисля, че в основата на музиката винаги е стоял ритъмът. За мен той е на първо място. Нали всъщност всички идваме от Африка. Това означава, че цялата музика наистина произхожда от Африка или цялата музика, базирана на груув, наистина е базирана на африкански ритми. Вижте как се създава тази музика и колко са сложни ритмите. Начинът по който хората вокално взаимодействат с нея. Тя е мелодична и в същото време невероятно ритмична. Това прави определянето ѝ много трудно. Веднъж се опитах да пея заедно с африкански мелодии, с традиционните мелодии. Опитвах се да разбера как намират времето. Усещането е толкова различно. Ритъмът е в основата. Дори, когато вървя, ми хрумват музикални идеи. Ритъмът задава музиката. Ако си статичен, не се получава и е е много трудно да измислиш нещо. Имаш нужда от ритъм, за да се движиш.
Подробностите чуйте в звуковия файл в началото на публикацията.
(в интервюто са използвани и въпроси на други медии).Програма на BREEZE by EXIT за 15 август:
19:30 ч.: Милена Цанова (спомагателна сцена)
Програма на VARNA BREEZE by EXIT за 16 август
19:30 ч.: NDOE
20:15 ч.: FYRE
23:00 ч.: SAKE: BALTHAZAR & JACKROCK
CUL DE-SAC SCARABEL
"Проблемът със синята зона е атака срещу община Варна и е породена от грешки, пропуски и умишлени действия от предходната администрация. Тя не е провела навреме обществена поръчка. Договорът с фирмата, която поддържа зоната изтичаше 16 дни след като започна мандата на новата кметска администрация. Това беше една заложна мина, с цел, когато..
“Харесвам те” е заглавието на новата песен в репертоара на Белослава. Записва я в дует с Бобо, с който си партнират и в песента “Нямаме време”. Тя е включена в албума “Слушай ме” на изпълнителката от 2005г. 18 години по-късно двамата се събират отново. На 21 декември "Харесвам те" ще прозвучи на живо за първи път. На 21 декември във Военния клуб в..
Музикално пътешествие през близки и далечни земи – това обещават концертите „Музиката на България и Ирландия в едно“. Ирландско-българското дуо „Келтора“ в състав Томас Кийтинг и Лора Паносян ще представи музикална програма, съставена от авторски аранжименти на популярни и обичани български народни мелодии, вплетени с жизнерадостните ритми и приказно..
Интервю с Marco Mendoza (екс-WHITESNAKE, екс-THIN LIZZY, екс-THE DEAD DAISIES) Басистът Marco Mendoza е бил част от групи като BLUE MURDER, THIN LIZZY, WHITESNAKE, BLACK STAR RIDERS, THE DEAD DAISIES, JOURNEY. Работил е с Ted Nugent, Bill Ward, John Sykes, Tommy Shaw, Tim "Ripper" Owens и кой ли още не, и кой ли още да. На 22 и 23 декември..
На 15 декември, неделя, в пространството за изкуство „Ателието“, двама млади автори представиха съвместна изложба живопис, рисунка и фотография. Това са Кирил Стефанов и Даниел Колев. Двамата са приятели от години. За съвместната им проява са избрали името „Изложба“. Нищо повече и нищо по-малко, както твърди Кирил Стефанов. "Той показва фотографии от..
Силна година изпращат българските киносалони. Това се дължи до голяма степен и на успеха на филма "Гунди - легенда за любовта", излязъл в средата на октомври. Това обобщи за Радио Варна председателят на Асоциацията на българските киносалони Божидар Илиев. Той е съсобственик на новата киноверига, която ще отвори врати във Варна на 21 декември. Деветте..
Ако проeктобюджетът за 2025 година бъде приет, следващата година дефицитът ще нарасне лавинообразно, бедните ще станат още по-бедни, а богатите - по-богати. Такава прогноза направи Иван Костов - бивш министър на финансите и бивш министър-председател. Той сравни ситуацията с 1994 година и времето на правителството Жан Виденов, когато по думите му е..