БДЖ от две години е в будна кома, твърди доц. Симеон Ананиев – председател на Асоциацията на ж.п. превозвачите.
В 19 и част от 20 век ж.п.транспортът е бил основен двигател за развитие на обществата и бизнеса, но през последните десетилетия ситуацията, и с движението на хората, и с доставките, е коренно различна.
Появиха се нови видове транспорт, които изтласкаха железниците. Все по- популярни стават споделените пътувания и споделените икономики и това ще бъде определящо, коментира Ананиев и посочи, че 30 хиляди са членовете на сайт за споделени пътувания само между София и Пловдив. Всички студенти пътуват така. Според прогнозите на ЕК това ще се развива.
Във всички европейски страни железопътния транспорт го има, но той трябва да е ориентиран към действително пътуващите хора. За тях трябва да бъде осигурен модерен влак, с интернет. Според него новата железница, дори самите вагони, трябва да се строят в България. Заводите в Септември и в Русе имат този капацитет.
Навсякъде се говори за мобилност, трябва да има алтернативност, а не да се разбива един транспорт, за сметка на друг. Необходима е национална транспортна схема, която трябва да направи държавата, е тезата на доц. Ананиев.
Той обясни, че новата железница може да бъде създадена, както беше направено с България еър - учредява се нова компания. Гърция продаде железопътната си компания на Италия и си учреди нова. Трябва да бъде създаден хоризонтален холдинг, както е в Германия, Австрия, Чехия, каза още председателят на браншовата организация.
По думите му, в холдинга трябва да участват БДЖ "Пътнически превози", "Товарни превози", НКЖИ, частни превозвачи, фирмите , които осигуряват превози. Всички трябва да са в една обща система, а ние преди време разделихме БДЖ и НКЖИ, коментира той.
Доц. Ананиев смята, че държавната собственост не е само лоша, но трябва мениджърът да се назначава с конкурс и да не бъде сменян от всяко правителство. Мениджърът трябва да дойде с екипа си и да му бъде дадена възможност да реализира програмата си.
В транспорта ще победи споделеното лоби и новите технологии, убеден е той.
Политическите въпросителни на лятото обсъждаме в програма "Точно днес" със социолога от ЕСТАТ Иво Желев. Той прогнозира и възможностите за изпълнение на третия мандат и дали новите избори са неизбежни. По думите му вече е ясно, че в този парламент не може да се произведе нищо работещо. "Нито има възможности за мнозинство, нито обща воля, нито..
Пожарите наситиха новините, хората изгубиха домовете си, държавата ще даде по 1578 лева на пострадалите семейства. Говорим с доброволците, които са на терен при юли. Включване в програма "Точно днес" на Георги Влайков от Аварийно спасяване - Пловдив от мястото на пожара в Карловски регион. Той подчерта, че остават на терена на вече..
В програма "Точно днес" на Радио Пловдив говорим с Манол Пейков, народен представител от ПП-ДБ за поредната му акция, за дарения с код екипировка за доброволците За по малко от 24 часа успяхме да съберем 20 000 лева и днес ще закупим първите необходими атрибути за борба с огъня, каза за Радио Пловдив Манол Пейков. „Говорих с Георги Влайков от..
След второ класиране на 100% Медицински университет - Пловдив изпълни държавния план-приeм. По традиция най-голям интерес има към специалностите "Медицина", "Дентална медицина" и "Фармация". Там се полага и изпит-тест по биология и химия. В програма "Точно днес" говорим със заместник-ректора проф. д-р Веселина Горанова , с коментар на КСК 2024...
С тържествена Света литургия на 18 юли в храм „Св. Николай” започна отбелязването на 187 години от рождението на Васил Левски и Празник на град Карлово. Кметът на общината д-р Емил Кабаиванов, официални гости и граждани положиха цветя и се поклониха пред гроба на Гина Кунчева - майката на Апостола. На площад „Васил Левски“ д-р..