БДЖ от две години е в будна кома, твърди доц. Симеон Ананиев – председател на Асоциацията на ж.п. превозвачите.
В 19 и част от 20 век ж.п.транспортът е бил основен двигател за развитие на обществата и бизнеса, но през последните десетилетия ситуацията, и с движението на хората, и с доставките, е коренно различна.
Появиха се нови видове транспорт, които изтласкаха железниците. Все по- популярни стават споделените пътувания и споделените икономики и това ще бъде определящо, коментира Ананиев и посочи, че 30 хиляди са членовете на сайт за споделени пътувания само между София и Пловдив. Всички студенти пътуват така. Според прогнозите на ЕК това ще се развива.
Във всички европейски страни железопътния транспорт го има, но той трябва да е ориентиран към действително пътуващите хора. За тях трябва да бъде осигурен модерен влак, с интернет. Според него новата железница, дори самите вагони, трябва да се строят в България. Заводите в Септември и в Русе имат този капацитет.
Навсякъде се говори за мобилност, трябва да има алтернативност, а не да се разбива един транспорт, за сметка на друг. Необходима е национална транспортна схема, която трябва да направи държавата, е тезата на доц. Ананиев.
Той обясни, че новата железница може да бъде създадена, както беше направено с България еър - учредява се нова компания. Гърция продаде железопътната си компания на Италия и си учреди нова. Трябва да бъде създаден хоризонтален холдинг, както е в Германия, Австрия, Чехия, каза още председателят на браншовата организация.
По думите му, в холдинга трябва да участват БДЖ "Пътнически превози", "Товарни превози", НКЖИ, частни превозвачи, фирмите , които осигуряват превози. Всички трябва да са в една обща система, а ние преди време разделихме БДЖ и НКЖИ, коментира той.
Доц. Ананиев смята, че държавната собственост не е само лоша, но трябва мениджърът да се назначава с конкурс и да не бъде сменян от всяко правителство. Мениджърът трябва да дойде с екипа си и да му бъде дадена възможност да реализира програмата си.
В транспорта ще победи споделеното лоби и новите технологии, убеден е той.
Нещо, което не е налично, няма как да бъде отнето и да бъде доставено. Затова и призивът на МОСВ е напълно нормален. Така управителят на "Напоителни системи" - клон Марица Костадин Чолаков коментира пред Радио Пловдив призива на екоминистерството да се предприемат спешни действия заради ограничените обеми на язовирите в страната. От..
Все повече се трупат основания за преразглеждане на избора (касиране на вота). Това каза в предаването "Ден след ден" политологът доц. Даниел Смилов . Той припомни, че технически Конституционният съд (КС) могат да сезират или 1/5 от депутатите, или президентът или правителството, както и върховните съдилища. "Най-вероятно депутати около..
Задачата е да направим всичко възможно за съставяне на правителство. Затова през кампанията ГЕРБ бяха меки към ПП-ДБ, въпреки техните позиции. Те все пак са причината за политическата криза, продължаваща вече няколко години. Това заяви пред Радио Пловдив депутатът от партия ГЕРБ Георги Георгиев, избран от листата за Пловдив - град. Можеш..
Ноември започва ударно с идеята да касираме вота, който проведохме на 27 октомври. Кампанията срещу изборите се разраства, видеонаблюдението също се дебне прецизно, честността на изборния процес е под прицел, остава политиците да са консолидират - гласуват бюджета, заделят 200 млн. лева и отиваме на осми и девети избори. Говорим по темата с..
Все повече партии и организации заявяват, че искат касиране на извънредните парламентарни избори на 27 октомври заради съмнения в изборния процес. Налице е и първото внесено искане за касиране от сдружение БОЕЦ. Темата коментира в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив конституционалистът д-р Орлин Колев. ГД БОЕЦ внесе жалба за касиране на..