Много позитивно и положително – така е протекъл мониторинга пред Европейската комисия на фондация „Пловдив 2019“, която подготвя Пловдив като Европейска столица на културата. Това казаха на пресконференция членове от екипа на фондацията веднага след завръщането си от Брюксел.
Мониторингът, който е продължил повече от два часа, е протекъл на базата на изпратен от фондацията доклад на 28 април за включените събития, финансиране и проекти, по които се работи. „Мониторингът се проведе вчера сутринта. Членовете на комисията ни питаха, правеха коментари, бяха позитивни и не ни атакуваха. В следобедната сесия на Матера също се опитаха до последно да помогнат с максимално практически насоки”, каза Светлана Куюмджиева артистичен директор на Пловдив 2019.
Препоръките на журито са за повече комуникация за дейностите в Столипиново, и да се помисли как гражданите реално да се включат във важните събития на Европейската столица на културата 2019. Журито е задавало въпроси и за проектите, които от самото начало са били важни за програмата „Заедно” – Столипиново, Адата, Космос. Като варинат Б за проекта Кино Космос от фондацията са осигурили т.н. „Склад“ от Тютюневия град – пететажна сграда, в която ще се осъществят много проекти. Складът от днес ще бъде дом и за Пловдивската опера, която ще има първата си репетиция.
Основният скелет от проектите за ЕСК е договорен. Предстои осъществяването на още с отварянето на покани по отделни програми. По програмата Малки проекти, от 260 кандидати, са одобрени 98. Те са от Пловдив, Сърбия, Германия, Италия и Полша. В понеделник ще се отворят поканите за проекти от градовете София, Варна и Велико Търново, които участваха в кандидатстването за ЕСК. Техният бюджет е от 500 000 лева, от които за проект сумата е до 50 000 лева, като събитията може да се проведат в самите градове, а не в Пловдив. За културните събития се търсят и алтернативни пространства, каквито може да бъдат и жилищни сгради, и междублокови пространства, засега най-широк е обхватът на чатилищата.
Най-голямо е международното участие в проекта „Махала“. По проекта за осторв „Адата“ от този месец в Пловдив работят чуждестранни артисти.От 320 кандидати, избраните са 34.
Бюджетът на програмата за 2018г. от около 9 милиона предстои да се гласува от Пловдивския общински съвет. За 2019г. индикативният бюджет за 2019г. е 16 милиона.
На мониторинга в Брюксел по време на изслушването, е присъствал и представител на другия град, който заедно с Пловдив ще бъде европейска столица на културата италианският Матера. Двата града започват един за друг рекламна кампания, котяо се случва за първи път в историята на ЕСК.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..