Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Община Стамболийски с безплатен транспорт за гражданите

| обновено на 03.07.18 в 16:49

Стамболийски ще е първата българска община с безплатен транспорт за гражданите. Това съобщи в интервю за Радио Пловдив кметът Георги Мараджиев. По думите му  след направени финансови разчети, в края на годината гражданите ще могат да ползват градския и междуселищния транспорт напълно безплатно. Той е категоричен, че идеята е напълно осъществима и според възможностите  за община от среден тип, каквото е община Стамболийски.

Всички разходи ще бъдат поети от общинския бюджет, като за целта ще направим необходимите икономии. По този начин ще се превърнем в първата българска община с безплатен транспорт за гражданите. Едновременно с безплатния транспорт ще имаме и собствени автобуси. Веднага след като изтече договорът с фирмата, която в момента извършва услугите по транспорта, тази дейност ще се поеме от общински автобуси. За целта общината ще закупи два автобуса за превоз на жителите и по този начин въпросът с транспорта на територията на общината ще бъде решен изцяло, обясни кметът Мараджиев.

Той уточни, че след 20 години от тази година е възобновен градският и междуселищният транспорт в общината.

В момента разходите, които плащаме на транспортната фирма, която извършва тази услуга, са прекалено големи за размерите  на община Стамболийски. Нашите изчисления сочат, че ако общината си закупи собствени автобуси, на цена приблизително около 40 хиляди евро за всеки, ако се назначат двама шофьори и се пресметнат разходите за гориво, то на Общината ще са необходими 3-4 хиляди лева на месец за транспортната услуга. В момента Община Стамболийски плаща за тази услуга над 10 хиляди лева, обясни Мараджиев.

По думите му, Стамболийски ще спестява около 7 хиляди лева на месец, а за годината  над 140 хиляди лева и направената инвестиция ще се изплати в кратки срокове - до две години.

Автобусите ще са от типа градски рейсове със специални места за хора с увреждания и с платформи за инвалидни колички. В тях ще има достатъчно обособено място и за самите колички, а платформите ще могат да се ползват и от майки с детски колички.Трябва да обърнем внимание и на социалната  политика. Винаги съм казвал, че хората са най-важното нещо, категоричен е Георги Мараджиев. 

Цялото интервю с кмета на община Стамболийски може да чуете от прикачения звуков файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54