Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Най-лошото е, че това беше наистина предизвестена трагедия

| обновено на 27.08.18 в 11:25

Когато има неизправност на пътя, тези проблеми не трябва да се замитат, защото те ни учат, че пътната инфраструктура  влияе основно на пътната безопасност, и когато 12 месеца се подават множество сигнали за един конкретен пътен участък, трябва да се вземат незабавни мерки, независимо кой е стопанинът на пътя, заяви Владимир Тодоров  председател на УС на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, който  участва в извънредната среща  в Министерския съвет за автобусната катасатрофа.

Тодоров каза, че първото, което трябва да се направи, е да се разбере кой  носи отговорността  за катастрофата край Своге и какви са причините за нея. 

Най-лошото е, че това беше наистина предизвестена трагедия.

 Защо и кой не си е свършил работата, след като пет пъти са подавани сигнали ? 

Ние бяхме първите, които сигнализирахме Пътната агенция, че там има проблем, че там има идентични катастрофи и като податели на тези сигнали ние искахме да видим кой и защо не си е свършил работата.

Стана ясно, че Пътната агенция след нашите сигнали прави собствено проучване, то доказва нашите твърдения, правят лабораторно изследване, замерва се износеността на асфалта, след което те по свои правомощия взимат отношение и вече по разписани договори се опитват да накарат фирмата строител, която поддържа и гарантира това съоръжение да вземе мерки.  Макар че фирмата строител, макар че пътят е в гаранция, на взема и последваната среща дори е била на 15 август, но представителите на фирмата не са подписани тези протоколи и в крайна сметка се стигна до този инцидент.

АПИ  има правомощията да действа като в аварийна ситуация,  да затвори  този път или да започне авариен ремонт за собствена сметка, който после да фактурира. Защото през съдебните процедури са са години  това няма да е ефективно.  Последната и среща с фирмата изпълнител е била на 15 август, но нищо не  е направено. След като от изпълнителя Трейс груп заявяват, че те нямат вина, кой носи тогава голямата  отговорност ?

Според Тодоров няма да има проблем с изплащането на застраховките, въпреки че не минал прегледа, автобусът има застраховка. Има и застрахвок ан местата  и гражданска отговорност, днес чухме, че застрахователя е стартила изплащане на медицинските средства, така че хората ще бъдат финансирани и обезвъзмездени.

 От Българската асоциация на пострадали при катастрофи са обявили телефон  за съвети при процеса на изплащане на застраховките 077 17 112 . 


Цялото интервю с Владимир Тодоров е в звуковя файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54