Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Най-лошото е, че това беше наистина предизвестена трагедия

| обновено на 27.08.18 в 11:25

Когато има неизправност на пътя, тези проблеми не трябва да се замитат, защото те ни учат, че пътната инфраструктура  влияе основно на пътната безопасност, и когато 12 месеца се подават множество сигнали за един конкретен пътен участък, трябва да се вземат незабавни мерки, независимо кой е стопанинът на пътя, заяви Владимир Тодоров  председател на УС на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, който  участва в извънредната среща  в Министерския съвет за автобусната катасатрофа.

Тодоров каза, че първото, което трябва да се направи, е да се разбере кой  носи отговорността  за катастрофата край Своге и какви са причините за нея. 

Най-лошото е, че това беше наистина предизвестена трагедия.

 Защо и кой не си е свършил работата, след като пет пъти са подавани сигнали ? 

Ние бяхме първите, които сигнализирахме Пътната агенция, че там има проблем, че там има идентични катастрофи и като податели на тези сигнали ние искахме да видим кой и защо не си е свършил работата.

Стана ясно, че Пътната агенция след нашите сигнали прави собствено проучване, то доказва нашите твърдения, правят лабораторно изследване, замерва се износеността на асфалта, след което те по свои правомощия взимат отношение и вече по разписани договори се опитват да накарат фирмата строител, която поддържа и гарантира това съоръжение да вземе мерки.  Макар че фирмата строител, макар че пътят е в гаранция, на взема и последваната среща дори е била на 15 август, но представителите на фирмата не са подписани тези протоколи и в крайна сметка се стигна до този инцидент.

АПИ  има правомощията да действа като в аварийна ситуация,  да затвори  този път или да започне авариен ремонт за собствена сметка, който после да фактурира. Защото през съдебните процедури са са години  това няма да е ефективно.  Последната и среща с фирмата изпълнител е била на 15 август, но нищо не  е направено. След като от изпълнителя Трейс груп заявяват, че те нямат вина, кой носи тогава голямата  отговорност ?

Според Тодоров няма да има проблем с изплащането на застраховките, въпреки че не минал прегледа, автобусът има застраховка. Има и застрахвок ан местата  и гражданска отговорност, днес чухме, че застрахователя е стартила изплащане на медицинските средства, така че хората ще бъдат финансирани и обезвъзмездени.

 От Българската асоциация на пострадали при катастрофи са обявили телефон  за съвети при процеса на изплащане на застраховките 077 17 112 . 


Цялото интервю с Владимир Тодоров е в звуковя файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Средното образование се нуждае от цялостна реформа

Ниски резултати на учениците по български и математика, огромен дял на частните уроци, неудовлетворени родители и университетски преподаватели, сериозни разлики в образователното ниво на хората от различните региона на страната, лошо управление на политиките в образователната система. Това са само част от констатациите на одиторите на..

публикувано на 23.07.24 в 10:24

Няма шанс за правителство с трети мандат, ще има избори

Президентът Румен Радев е изправен пред много сложно решение. Затова смятам, че той ще връчи третия проучвателен мандат за съставяне на правителство на БСП. Това заяви в инетрвю за Радио Пловдив политологът и университетски преподавател доцент Татяна Буруджиев. Тя подчерта, че хората, които се явяват на избори търсят доверието на..

публикувано на 23.07.24 в 09:52

Продължава да има повече от 1 пожар на ден в "Столипиново"

Последните огнища на пожари в Пловдивска област са угасени към днешна дата. Последните 2 дни са доста по-спокойни, за разлика от предходните дни, съобщи в предаването "Точно днес" директорът на пловдивската пожарна старши комисар Васил Димов . Той разказа, че са имали над 50 сигнала за пожари за денонощие, докато след падналите валежи те са спаднали..

публикувано на 23.07.24 в 09:00

"Пясъчник" пресъхва, умира риба. Има ли риск и за поливния сезон?

Язовир „Пясъчник“ драстично намалява обема си, поради което рибата в него измира и това може да доведе до екологична катастрофа, алармират от Риболовното сдружение „Олимпик 2002“.   При капацитет от над 200 кубически метра, в язовирасега има едва 14 кубичиски метра вода. В писмо до министъра на екологията и до пловдиските поделения на..

публикувано на 22.07.24 в 11:25

Президентът е объркан за връчването на третия мандат

"След толкова много поредни избори може да се спори, дали има преформатиране на политическата система. Основните полюси остават същите и динамиката на системата се определя около отношенията на тези полюси в рамките на политическата ситуация.  От друга страна, си спомнете как изглеждаше пейзажът след протестите от 2020 г., когато имаше поява на нови..

публикувано на 22.07.24 в 10:50