Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Хаос, който води до смърт

Хаос, който води до смърт, виждате колко институции отговарят за пътя, но никой не отговаря май, така коментира случаят с отговорните за катастрофата край Своге журналиста Стефан Ташев от сайта Breaking.bg. 

За предстоящото създаване на  нова структура, в която ще се включват службите на Министерството на вътрешните работи и на Министерството на транспорта,  Министерството на регионалното развитие, Министерството на образованието, АПИ и други ведомства, които имат  преки отговорности към пътната безопасност," за да няма разделяне на отговорностите при инциденти и нарушени",както обяви вицепремиерът Томислав Дончев,  Ташев каза, че това е малко позакъсняло и  подчерта, че има известна логика  за създаването и, но  има и неясноти около структурирането.

Засега са само намерения, няма някаква  яснота за създаването на нова структура за пътна безопасност. Това са само намерения, да бъдем конкретни, какво ще представлява този орган, какви функции ще има – надзорни, наказателни функции, дали ще санкционира хората, които не си вършат работата по пътната безопасност, но това е за в бъдеще. Има логика това нещо, защото в България реално в момента се води война по пътищата и резултатите ги виждаме всеки Божи ден. Въпросът е, че много институции си прехвърлят топката кой виновен, кой невинен, както и сега случаят в Своге – дали фирмата строителната, дали надзорът, дали лабораторията, дали Пътна полиция. Вчера беше показан един репортаж как един от най-смъртоносните пътища Русе – Бяла е пуснат без маркировка, там има натоварено движение. И всичко това създава един хаос. 

Може би е добра идеята за създаване на един такъв надзорен орган.  И ако някой има желание да се бори с катастрофите по пътищата винаги могат да се намерят начини.

 Въпросът е, че малко сме позакъснели. И въпросът е да не се превърне пак в поредната бюрократична структура, която не върви някаква работа, а само отчита някаква дейност. 

Например, какво ще прави тази агенция? Ще отиде да види как е направен асфалта, че примерно на много места хората го виждат и сами, без експерти, някой е спестил, както оказа и край Своге, разбира се, спестил е от материали, за да може да изкара някаква печалба. Но това ще отнеме толкова много време и как ще се свърши тази работа. Би било по-добре, тук имаше разни идеи, включително и на областния управител на София може би да минат към областните управители пътищата, защото много е тежка структурата – сега всички си прехвърлят топката. Фирмата си е правила оглушки и е изчаквала да свърши гаранционния срок, който сега изтича този месец. Въпросът е някой да задължава тези фирми, които печелят търговете  те да му се отчитат всеки месец какво е свършил, да отива да се проверява на място, ама истински контрол, защото какво се оказва – частните лаборатории проверяват асфалта, т. е. те проверяват сами себе си. Е, какво да коментираме повече? Къде е държавата тук и  защо се стигна до тук?

За катастрофата – тече разследване, аз не съм нито следовател, нито прокурор. Много внимателно трябва да се борави, трябва да се направят експертизи, да се види този път как точно е направен и да се докаже в съда. Приказки много, но всичко това трябва да се докаже в съда. И аз съм за персонална отговорност, а не да се крият зад институциите. И може би идеята на правителството е държавата да се върне на пътя и да си вземе функциите, защото е очевидно, че това е някаква пародия и това е най-лесното шофьорът да бъде обвиняем.

Ташев коментира и отговорностите на държавата и частните структури, като припомни, че одитът на ремонта на пътя край Своге е от фирмата на сина на шефа на фирмата изпълнител. 


Цялото интервю със Стефан Ташев е в звуковия файл. 


 





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Народ без памет за героите си е обречен на изчезване

С тържествена церемония пред паметника на българите от Източна и Западна Тракия и Беломорска Македония, загинали в национално-освободителните борни и войните за България пловдивчани отбелядаха 121-та годишнина от избухването на Илинденско –Преображенското въстание.  Пред монумента в градинката до старите хали в район „Южен“ тържествено слово..

обновено на 02.08.24 в 13:12

Седем пъти са завишени нормите за ФПЧ във въздуха над Пловдив

Значително превишаване на нормите на фини прахови частици е регистрирано във въздуха в Пловдив, съобщи заместник-кметът по екология и здравеопазване в Община Пловдив Иван Стоянов, който и в момента е на мястото на пожара в Цалапица. Данните от измерванията на мобилните станции показват концентрация от 350 mg/m³ ФПЧ 10, съобщават от община..

обновено на 02.08.24 в 11:44

Димът от сметището край Цалапица обгази Пловдив

Има превишаване на нормата на фините прахови частици във въздуха на Пловдив и Стамболийски, съобщи   областният управител проф. Христина Янчева . Причината е горящото втори ден сметище край Цалапица. "При норма 50 единици фините прахови частици са 70 единици", съобщи проф. Янчева по данни на РИОСВ към 8 часа, като уточни, че останалите показатели..

обновено на 02.08.24 в 11:23

Общинските съветници имат право да поискат моята оставка

Управителят на общинско дружество „Екобус“ Илко Търпов заяви в интервю за Радио Пловдив, че общинските съветници имат право да искат неговата оставка. Повод за неговите думи стана приетият вчера финансов отчет на дружеството за 2023 година, от който е видно, че натрупаните общи загуби към момента, са в размер на 137 хиляди лева, като само за..

публикувано на 02.08.24 в 10:52

Да не допуснем България да бъде засмукана в турбулентния свят

"Ако говорим за съставяне на някакво мнозинство или на Правителство, шансовете са нулеви. Всичко, което предстои да наблюдаваме към момента, са движения насочени основно към реклама колко сме национално отговорни. Това се отнася за всички партии, а не само за ИТН. И математически, и политически не е възможно съставянето на управление в рамките на..

публикувано на 01.08.24 в 10:18