Според Богдан Милчев, председател на УС на Института по пътна безопасност, за да се намалят катастрофите по пътищата е необходимо да се промени модела за пътна безопасност у нас Той е категоричен, че първо трябва да се промени транспортната среда, каквато е практиката в развитите страни.
Ние, като че ли десетки години насочваме всички усилия да променим шофьора, хората, потребителите на транспортната система. Постоянно правим акции, вдигаме глобите, правим кампании с послания и въпреки това, резултата не го виждаме. Това ще бъде така, докато не променим модела, по който искаме да постигнем резултат. Всички страни, които имат положителен резултат в борбата с пътнотранспортния травматизъм, отдавна - повече от 20 години, са сменили този традиционен подход - да променим шофьора. Те се стремят да променят средата. Само тогава, хората, които попадат в една добре организирана среда, щадяща ги от човешки грешки, защото ние хората, шофьорите ще допускаме грешки. Целта на тази транспортна среда, която трябва да се изгради е именно, тогава когато допускаме грешки, да не загиваме. Това е иновативен подход, смел подход, в който се прехвърля общата отговорност върху доставчика на транспортната услуга. В момента цялата отговорност е прехвърлена върху шофьора. Именно, когато това мислене, тази философията се промени, тогава ще има резултати, коментира експертът.
По думите му държавните институции в момента не могат да управляват риска от пътнотранспортни произшествия.
Ние от Института за пътна безопасност предприехме мониторинг върху нашите пътищата. Идеята е по време на кампанията за местните избори да предизвикаме всички кандидат - кметовете, за да чуем техните политики какви ще бъдат в тази посока, уточни Милчев.
Той е категоричен, че ако се подобри само един елемент от пътната безопасност успех няма да има. Трябва да се подобри обучението, образованието и инфраструктурата.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
На 86-годишна възраст почина пловдивският художник Здравко Йончев. За кончината на твореца съобщи в социалните мрежи синът му Илия. Здравко Йончев беше от малцината творци, останали от поколението на великата творческа бохема на Пловдив – Димитър Киров, Жоро Слона, Йоан Левиев... „ Животът е театър! Всеки от нас е намерил..
Няма да има ефект от бойкота на магазините от страна на хората на 13 февруари и цените няма да се понижат. Доходите са тези, които определят цените на хранителните стоки, а за последните 5 години заплатите са се увеличили със 100%. Това коментира финансовият анализатор Светозар Гледачев . „Никакъв ефект няма да има. Ефектът, който се..
Ще се окажат ли надценките на храните и исканията за по-високи работни заплати непреодолими препятствия пред управляващата коалиция? Според политолога и университетски преподавател Любомир Стефанов бюджетът ще предизвика напрежение. "Борисов вече заяви, че това с разходите, това с осигуровките и нарастване на заплатите, трябва да бъде много..
Тази година увеличението на работните заплати в България трябва да е около 15 % - с колкото беше повишена минималната работна заплата. В противен случай ще имаме приравняване на можещите и знаещите, квалифицираните работници с тези, които са с най-ниска квалификация и образователен ценз. Мисля, че това не го заслужава нашето общество. Това..
Инж. Хакъ Сакъбов е новият заместник-кмет с ресор строителство и общинска собственост в Община Пловдив. "Ресорът наистина не е лек, но не знам в Община Пловдив да има лек ресор", каза в първото си интервю за Радио Пловдив инж. Сакъбов. Той подчерта, че като приоритет в неговата работа ще бъдат обектите с осигурено финансиране, които имат конкретни..