„На място, когато отидохме, видяхме, че има наистина на две места следи от спирачки, което показва, че до последно шофьорът се е борил и е искал да овладее автобуса“, каза още Румен Дунев. Сроден него на мястото няма данни, че автобусът е спукал гума, каквито предположения имаше по-рано. Дунев уточни, че само следователите имат достъп до останките от автобуса, а той и останалите автомобилни експерти правят оглед само на пътя.
Експертът цитира очевидец, който е работил като охрана на пътна техника в отсрещното платно. Според него, след като се е чул тътен, автобусът се е движил вече горящ.
Румен Дунев потвърди мнението, че причина за гибелта на 45-те пътници е факта, че автобусът се е заклещил между мантинелите в средата на магистралата и вратите са били притиснати.
„Според нас, след като е имало някакво произшествие на борда на автобуса, водачът най-вероятно е предприел маневра да прибере автобуса плътно вдясно, да намали и да спре. Това ние виждаме в неговите действия“, каза Румен Дунев. На това място обаче, според Дунев, маркировката на пътя е силно захабена и той предполага, че това допълнително е попречило на шофьора да се ориентира и да контролира успешно автобуса в този момент.
Препоръката на автомобилните експерти е за създаване на единен контролен орган, който да не допуска движение на автобуси и камиони с неизправни или манипулирани контролни системи.
„Не е тайна, че голяма част от трафика, който пътува за Европа, знае, че България е къса отсечка, контролът е нисък и си позволяват да карат без да почиват, да използват камиони и автобуси с манипулирани системи за изгорели газове или тахографите, за да може да се движат с по-голяма скорост. Това са автомобили, които се движат само на Балканите“, каза още Румен Дунев.
Общо 1007 умрели и 31 ранени достигна броят на птиците, открити край Копривщица. Това съобщиха от Спасителния център за диви животни на неправителствената организация „Зелени Балкани“. По-рано през седмицата оттам заявиха, че в първия ден на новата година са получили сигнал за загинали и ранени планински чинки, като аутопсията и анализът дават..
Има ли потенциал природният газ не само като индустриално, но и като битово гориво? Основен въпрос в предаването „Ден след ден“, а отговорите търсим от Мария Кръстева, ипълнителен директор на Българската асоциация „Природен газ“. „Борсовата цена на природния газ остава значително по-ниска от електроенергията, но заради субсидирането –..
Когато по Коледа доста населени места останаха без ток заради тежкия сняг, много хора работиха при много тежки условия, за да възстановят електроподаването. Това каза в предаването "Ден след ден" Петър Костадинов , говорител на ЕВН. Той обясни, че дружеството разполага с достатъчно аварийни екипи и техника, но заради прекалено обилния сняг е имало..
Приемането ни в Шенген на практика е приключване на процеса на пълноправното приемане на България в ЕС - общност на свободно движение на стоки, хора и капитали. Да припомним, че в Шенгенското пространство има и няколко страни, които не са членове на ЕС като Лихтенщайн и Швейцария, каза в предаването "Точно днес" Йордан Божилов , председател на..
България засяда, ако изостави Плана за възстановяване и устойчивост. Това коментира Павлин Стоянов, специалист в сферата на енергетиката и климата и автор на платформата Климатека във връзка с решението на Брюксел през декември да откаже второто плащане към България по ПВУ. По думите му има голяма опасност страната ни да загуби поне..