Европейският комитет на винарските компании (CEEV) и Спиритс Юръп (Spirits Europe) - производителите на спиртни напитки, създадоха уебсайт, който осигурява достъп на потребителите до информация за вината и спиртните напитки на пазара. Платформата Ю-лейбъл (U-LABEL) дава възможност на всеки производител на вино или спиртни напитки да предостави на клиентите подробна информация за продукта, включително съставки, хранителните стойност, устойчивост и насоки за отговорна консумация, обяснява директорът на Изпълнителна агенция по лозата и виното Красимир Коев. Потребителите могат да достигнат до тази информация на техния език чрез сканиране със смартфон на QR кода, отпечатан върху задния етикет на бутилка.
Включването в платформата Ю-лейбъл сега е доброволно, но съгласно реформираната Обща селскостопанска политика в по – късен етап тя ще стане задължителна. Българските представители на бранша активно проучват възможностите за участие в нея. Няма начин секторът да не се регистрира изцяло в тази платформа, ако иска впоследствие да продава своята продукция, уточнява Красимир Коев.
Засега добавената стойност на платформата е за големите търговци на вино, смята Мариана Върбанова от малка бутикова винарна в Ямболския регион. Тя посочва, че големи европейски компании могат да си позволят плащането на годишен абонаментен план, най – ниският от които е 250 евро.
Неуместно е обаче да се сравняват големи производители като компания от Шампан с малки винарни от България, подчертава Върбанова и уточнява, че за близо 70% от бранша у нас годишният абонаментен план на платформата е финансово препятствие. Затова е необходима намеса на държавата.
Уеб платформата е важна стъпка за сближаване на производители и потребители, посочва изпълнителният директор на асоциация „Активни потребители“ Богомил Николов. Той припомня, че преди 10 години етикетите не съдържаха информация за хранителната стойност на продуктите – съдържание на мазнини, белтъчини и въглехидрати. Сега самият бранш започва да предоставя информация за съдържанието на вината и спиртните напитки. Отбелязва се и колко калории съдържат те, което често се подценява от потребителите. Николов е убеден, че цифровото етикетиране на вина и спиртни напитки ще помогне на потребителите да бъдат по – информирани.
Потребителите обикновено искат изчерпателна информация на една ръка разстояние. Индустрията им я предоставя чрез платформата Ю-лейбъл.
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..