Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Шенген по въздух и вода оскъпява икономиката

Приемането ни в Шенген по въздух и вода е крачка напред, но от гледна точка на очакванията, които всички ние имахме, за нас тази крачка е недостатъчна. Това заяви в предаването "Ден след ден" на Радио Пловдив председателят на Съюза на международните превозвачи у нас Ангел Траков. 

Той е категоричен, че за цялото общество е много по-важно да се освободят сухопътните граници и да има пътна карта, тъй като това пряко засяга както икономиките на България и Румъния, така и всеки един гражданин на двете държави. 

Според него решението на ЕС води до това, че българските и румънски превозвачи не са конкурентни финансово, което оскъпява и икономиките на двете страни. 

"Скоро правихме анализ и сметнахме, че един камион, стоящ на границата, излиза на превозвач по 10 евро на час. Направете сметка колко много камиони стоят и чакат, всичко това го плащаме всички ние - потребителите и цялата икономика се задъхва в това отношение", коментира Траков. 

Той припомни, че транспортният бранш от много години настоява пред правителството да се въведе режим за облекчаване на сухопътните граници, поне между България и Румъния, както и между България и Гърция, но нещата се случват трудно и опашките продължават. "Тук не става дума за превозвачите, а за цялата ни икономика", подчерта той и поясни, че тенденцията е в посока фалити на превозвачи, което води след себе си миграция на шофьори към западните държави

"Винаги сме казвали, че част от целта на този мобилен пакет, който беше приет преди години, беше, за да фалират компании от Източна Европа и шофьорите, следвайки стандарта, който имат, да си търсят същото заплащане в Западна Европа. То е логично. Един човек, който е получавал до днес 2400-2500 евро заплата, той няма изход, трябва да отиде да работи тази работа в Западна Европа", поясни председателят на браншовия съюз.

Според него загубите от принудителния престой по границите са за милиони, а фирмите намаляват всяка година. Траков призова всички браншови организации да се обединят и да настояват пред правителствата на Балканите да се облекчат режимите поне на границите между Румъния, България и Гърция, за да се намери някакво решение. 

"Има възможност, въпрос на политическа воля е, да се изместят някои процедури и да се облекчат някои от процедурите, за да може трафикът да минава по-бързо", смята Ангел Траков. 

Чуйте още в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Безпристрастният технически преглед спасява животи

30 дни да имат собствениците на автомобили, върнати при годишния технически преглед заради проблеми с газовете от ауспуха, за да отстранят повредата. Такава промяна в наредбата за прегледите се планира от транспортното министерство във връзка с увеличилия се брой коли, които не могат да покрият изискванията. До проблема се стигна, след като от..

публикувано на 07.08.24 в 10:51

Рая Назарян може и да падне от поста председател на НС

В очакване на политически новини и дата за поредните предстоящи парламентарни избори говорим "Точно днес" с политическия психолог проф. Антоанета Христова . "Най-важният въпрос сега е кога ще дойде критичният момент за промяна за голяма част от обществото, за тези, които не гласуваха досега и нямат намерение да гласуват. Нещата са толкова хаотични..

публикувано на 07.08.24 в 10:08

Фармацевти настояват да се въведе концепцията „Едно здраве“

Фармацевтите в цялата страна наблюдават увеличение на броя пациенти, които търсят помощ за здравословни проблеми, предизвикани от горещините, замърсения въздух при пожарите в страната и взривовете край Нови хан, както и ръст на случаите на болни от салмонела, хепатит, дизентерия и ковид. Това отчитат от Инициативният комитет на..

обновено на 07.08.24 в 09:46

С мащабни проекти район "Тракия" отбелязва своя празник

Точно днесе и празник на най-младият район на Пловдив, а именно „Тракия“, който става на 51 години. Първите блокове там са построени през 1973-та година за да се отговори на разрастващият се град и преодоляване на жилищната криза. Днес увеличаващите се жилища в района създават и проблем с паркирането, но поставят и въпросите, свързани с..

обновено на 06.08.24 в 11:23

Време е партиите да разберат, че НС не е кварталният пясъчник

Не е изненада, че отново отиваме на предсрочни избори, защото партиите още от предишните си постлаха толкова късо одеялце, на което не могат да се съберат всичките им амбиции, каза в предаването "Точно днес" политологът Любомир Стефанов. Политическите ни партии не разбират връзката между гражданите и управлението, дупката между обещанията и..

публикувано на 06.08.24 в 10:34