Дали имат санкции, дали са предизвикали по тяхна вина ПТП или пък са примерни водачи.
Смята се, че мярката, известна като „Бонус – малус“ би могла да окаже положително влияние върху подобряване безопасността на пътя. Във своята същност тя е подходяща със замисъла си да опита да регулира „качеството“ на шофьорите у нас. Но, има едно голямо „Но!“ в проектната част на наредбата – смята Кирил Драганов от Европейския център за транспортни политики. (Това е организация, ангажирана с идеята за подобряване на пътната обстановка.)
В този си вид в момента проектонаредбата е доста еднопосочна – само към лошите водачи. Спрямо примерните шофьори обаче тя никак не е организирана и дори неразбираема за експертите. Затова трябва да се доработи.
Обсъждано е и да има единна, централизирана методика. В момента отделните компании, определящи методологията, не дава право на клиентите си да я обжалват или да искат да се преразгледа. Позволява се само шофьорът да се обърне към Гаранционния фонд, което е доста неправилно.
Може клиентът да не е доволен от цената, или, от недобросъвестен водач постепенно да е станал примерен.
Много по-добре е да се ползва база данни на МВР.
Част от мерките обаче отлежават дълго време. Главно поради това, че много трудно се синхронизират системите у нас, различните регистри на институциите. Също така има компании, които забавят умишлено информацията заради търговски интереси.
В крайна сметка, „Бонус – малус“ може ли да е панацея?
В някои развити държави тази мярка вече се счита за отживяла времето си. Също така тя вече има и различни разработки в отделните страни, според спецификата на обстановката по пътищата им.
Като цяло, прилагането на тази мярка изисква подробно обсъждане и доработване - убеден е експертът по транспортни политики Кирил Драганов.
Отличителна черта на тази предизборна кампания са листите на БСП, където в 20 области са водачите са различни, впрягането на кметския ресурс на ГЕРБ и разделението в ДПС, което може да обърка електората на партията, констатира политологът и предодавател в СУ Теодора Йовчева. Според нея стратегията на ГЕРБ да вкара популярни кметове в листите..
На политическата сцена трябва да се говори какво ще направим с управлението на държавата, а не да се говори кои как се позиционира спрямо другите партии. Затова и ние от ДБ насочваме политиката си към младите, бизнеса и бъдещето на България. Това коментира кандидатът за депутат от ПП-ДБ Владимир Славенски, който е седми в градската листа...
Имам амбиции да вляза в парламента, но по-важно е да стигнем до хората, те да чуят нашите послания и да гласуват за нас, заяви в програма "Точно днес" бившият военен министър от кабинета "Станишев" Николай Цонев, който оглави листата за Пловдив град на хората на Ахмед Доган - "Алианс за права и свободи". Цонев и в момента е преподавател в УНСС...
Автоинструктори от цялата страна ще проведат в столицата две паралелни демонстрации заради промените в наредбата, регулираща обучението на кандидат-шофьорите. Промените в правилата за изпитете за шофьорски книжка са преложени от министерството на траспорта и е планирано да влязат в сила от 10 декември тази година. Пред президенството..
Правната парламентарна комисия обсъжда днес ветото на президента върху промените в Гражданския процесуален кодекс. С тях се въвеждат нови правила за определяне на особени представители и техните възнаграждения и за възраженията за прекомерност за разноските за адвокат. Народното събрание иззе от съда правомощието по определяне на..