Със законовите промени се въвежда терминът "водач, извършващ дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка". Той ще си плаща осигуровките, но ще шофира автомобил, чийто алтерантивен данък е платен от превозвача. Другите две възможности за водачите са - или да работят на трудов договор към превозваческите фирми, или да се регистират като превозвачи. Тази промяна се подрепя от големите софийски компании от бранша. Основната цел на промените е да изсветлят бранша, която няма да бъде постигната, смята Мариян Киров, който има превозваческа фирма в Пловдив
"За" сме, който си е физическо лице или ЕТ да си избира, ако иска по патент, а ние, които сме по ДДС, да си останем по ДДС, защото мен ще ме натоварите с още един данък. Данъците станаха много. Не вадим толкова пари. Мога да ви дам списък от 20 фирми в Пловдив, които са по над 100 автомобила, над 200, не са по ДДС, нямат и хора, които са назначени на трудов договор, не са в затвора. Благодарение на тези хора и аз се страхувам, че мога да вляза в затвора. Поради определени хора, другите, които искаме да излезем на светло, няма как да се случи.
Георги Ряпов, който също е от Пловдив, определи промените като "геноцид" и поиска данъка да не се определя от общината. Към момента изчисления за фискалния ефект от промените не са представени.
Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и дизеловото автомобилно гориво през миналата година в различните географски региони на страната е видно, че..
Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на годината: „Хубавото нещо за всички нас като бъдещи космически туристи е, че виждаме..
Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва на Украйна, Полша и Словакия милиони долари ползи от транзита на газ, заяви украинският премиер..