Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Министър Росен Желязков:

В БДЖ не достигат пътнически влакове

| обновено на 14.11.18 в 18:49
Снимка: БГНЕС

В БДЖ не достигат пътнически влакове, обяви министърът на транспорта Росен Желязков. Пред парламентарната транспортна комисия той даде подробности за състоянието на компанията. 

"БДЖ - Пътнически превози" разполага с 289 локомотивни мотрисни влакове, от тях 95 са изведени в изолация, а 42 в момента са в ремонт. 30 електрически мотрисни влакове са в експлоатация, а 414 пътнически вагона от общо 726 са извън експлоатация. 

Налице е забавяне на провеждане на обществени поръчки, свързани с осигуряване на ремонтната дейност на дружеството. Има нарушения по контрола на ремонтите. Не съществува система за планиране на ресурсите, каза министърът на транспорта Росен Желязков. 

Окончателно решение дали ще бъдат приети оставките на шефовете на Съвета на директорите на БДЖ ще бъде взето до края на месеца, след като приключи назначеният от министъра одит в БДЖ. Предстои да бъде направен анализ, който да покаже дали е необходимо да се запази настоящата структура на "БДЖ Холдинг" с дъщерни дружества. По отношение на упражняването на контрол върху БДЖ държавата трябва да има пряко участие, коментира още Росен Желязков. 

Снимка"България по класация по безопасност е на последно място дори и след Румъния, а преди бяхме преди нея",  обясни в интервю за предаването ни "Нещо повече" професор Симеон Ананиев - председател на Асоциацията на вещите лица по транспортни дела и 
преподавател във Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков".

"Има показател "качество", както и показател "сигурност" или "ефективност", а също и показател "безопасност". Сумата от трите показатели - максимума е 10, а България има за безопасност 0,1. Нещо уникално или българските железници са опасни и за хората, и за бизнеса по европейските изисквания", обясни проф. Ананиев, позовавайки се на данни от доклад, излязъл в края на миналата година по поръчка на ЕК. Именно Комисията наскоро обяви, че ще ни  съди заради безопасността на ж.п. транспорта у нас, както и изрази съмнение за обективното разследване на ж.п. катастрофи в България.

"Ако бъдем осъдени, ще плащаме 57 000 евро - това ми казаха експерти от железопътната агенция във Франция за това колко се плаща на ден", уточни проф. Ананиев, както и обясни, че ако това стане, то ще продължи докато страната ни въведе европейските изисквания, а именно разследващият орган "да е независим". 

Подробности можете да чуете в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

КЗК не откри монопол на пазара на горивата

Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и дизеловото автомобилно гориво през миналата година в различните географски региони на страната е видно, че..

публикувано на 12.03.19 в 10:26

Кои са събитията на 2018-а в света на науката?

Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на годината: „Хубавото нещо за всички нас като бъдещи космически туристи е, че виждаме..

публикувано на 27.12.18 в 12:11

Украйна и балтийските държави разкритикуваха планираното разширение на газопровода "Северен поток-2"

Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва на Украйна, Полша и Словакия милиони долари ползи от транзита на газ, заяви украинският премиер..

публикувано на 06.11.15 в 09:32