За да отменят протестите, от сдружението поставят две условия, съобщи пред "Хоризонт" Симо Симов от Управителния съвет.
"Първо, искаме да го видим, че това е внесено в Народното събрание и гласувано за спиране на закона в следващите 6 месеца. Второ, искаме да ни включи в работната група по ремонта или поправката, или изработването на нов закон. Дотогава оставаме в протестна готовност", каза той.
От сдружението настояват за премахването на бариерите пред дребния бизнес и за текстове срещу сивата икономика в сектора, включително наказателна отговорност за нелегална търговия с горива, посочи още Симов.
“Спря го за момента, той ни увери, че до два дена законът ще бъде върнат в пленарна зала за преразглеждане. Обеща, че ще ни поканят с работна група и ние да участваме, коментира пред БНР Иван Кашилски, представител на управителния съвет на Националното сдружението на търговците и превозвачите на горива, темата дали министър Караниколов успя да спре протеста.
“Много човешки съдби зависят от думите и от обещанието на министъра. От 28-и януари влиза в сила смъртната присъда на нашите фирми“, каза той в интервю за предаването “12+3“.
Доста са нещата, които ни ограничават да работим. Тук се ограничават правата на труд. Как може 24-26-30 години да го вършим това и в един момент ни изхвърлят като / …/. Бутилките за бита - 10 000 бутилки изискване на склад. 50 кубика резервоар за съхранение, във военно време ли запаси ще пазим, коментира той исканите от сдружението промени.
В този закон юристи и то изтъкнати юристи коментират, че в него се нарушават човешки права, ако дойде един французин, германец, италианец в България, да се занимава с тази дейност, той трябва тепърва в държавата да внесе 750 хил. евро, за да работи. По този начин се нарушават човешки парва на граждани от ЕС, защото никъде го няма в ЕС това нещо, каза още Кашилски и поясни как под каква форма ще е протестът:
“Затваряне, може би на всички граници в страната, защото ние сме национално сдружение, почти във всеки окръжен град имаме минимум 3-ма 4-ма членове на сдружението“.
“Дадоха назад, защото предстоят европейските избори само след четири месеца, защото е зима и ги е страх от протести, коментира Владислав Панев от “Демократична България“ пред БНР инициативата на Емил Караиванов, който предложи да се променят текстовете.
“За данъчните е най-добре да имат 5 поднадзорни лица, за да могат да ги контролират по-лесно. Но икономиката не трябва да работи, за да обслужва НАП, а за да осигури растеж, иновации, нови технологии, работни места и поминък във всички региони. Този поминък може да се осигури от дребните играчи на пазара на горива“, каза той в интервю за предаването “12+3“ по отношение на необходимите промени в Закона.
Всички се кълнат, че защитават малкия и средния бизнес, когато дойдат избори, и в същото време съдействат за монополизацията на цели отрасли, каза още той.
“Според мен този закон трябва да отпадне изцяло“, посочи още Панев и добави: "Според мен нямаме нужда от такъв закон. Прекрасно сме работили и без него".Интервютата може да чуете от звуковия файл.
Да се отложи с половин година влизането в сила на приетия Закон за горивата, това ще поиска правителството от Народното събрание на утрешното си заседание. Министъра на икономиката Емил Караниколов обясни, че трябва да се изчистят детайли по неговото..
Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и..
Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на..
Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва..