Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Никола Рогачев и Християн Петров поемат ръководството на ЦГМ

2
Снимка: sofiatraffic.bg

Столичният общински съвет прие новия състав на Борда на директорите на Центъра за градска мобилност. След конкурс, Никола Рогачев и Християн Петров /на снимката долу/ поемат ръководството на Центъра за градска мобилност. Служебно се назначава Румяна Милова, която досега изпълняваше длъжността директор. Съветниците от БСП заявиха, че дават кредит на доверие на новото ръководство на Центъра за градска мобилност и на новия заместник-кмет по транспорт Евгени Крусев. Членът на Борда на директорите на транспортното дружество Християн Петров обеща да бъде върнато доверието в ЦГМ:

С избирането ми днес, аз се ангажирам с 3 неща, за които да работя: Първото е стартиране на процедурата за интелигентна система за таксуване. Второто - изготвяне и направа на уеб платформа, която ще позволи на нашите клиенти да планират своето пътуване от точка А до точка Б в реално време - какви превозни средства трябва да вземат и за колко време ще стигнат. Третото нещо е обособяване на нови трасета за автобуси, за да може градският транспорт да е по бърз.

Християн Петров е съгласен с увеличаването на цената на билета за еднократно пътуване - по думите му така е в целия свят. Пътниците в София имат възможност да ползват абонаментни карти, които се продават на по-изгодна цена.

Столичният общински съвет реши, да бъде сключено извънсъдебно споразумение с транспортната фирма МТК Гроуп, съгласно което, тя ще превозва пътници по 16 линии на обществения градски транспорт. Фирмата претендира за 15 милиона лева, пропуснати ползи, след спечелване на конкурс през 2008-ма година. Столичната община ще плати на частния оператор 141 милиона лева за следващите 8 години. Жителите на северните квартали ще се возят в нови автобоси, посочи общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков.

Факт е, че, когато има такива отделни линии, те се следят, има контрол. Частният оператор ще превозва пътниците от северните части на София на по-ниска цчена, отколкото столичният автотранспорт или общинското дружество, такта че в тази хипотеза не виждам как можем да говорим за неизгодност, когато всъщност, на практика, ще излезе по - евтино на Столична община и на софиянци този превоз.

Ползите са както за общината, така и за пътниците, коментира председателят на групата на съветниците от БСП Калоян Паргов.

Ние ще платим близо 40-50 милиона по-малко за транспортна услуга, отколкото ако трябва да ползваме автотранспорта. Софиянци, по всички тези линии, ще пътуват със 60 чисто нови автобуса.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

КЗК не откри монопол на пазара на горивата

Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и дизеловото автомобилно гориво през миналата година в различните географски региони на страната е видно, че..

публикувано на 12.03.19 в 10:26

Кои са събитията на 2018-а в света на науката?

Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на годината: „Хубавото нещо за всички нас като бъдещи космически туристи е, че виждаме..

публикувано на 27.12.18 в 12:11

Украйна и балтийските държави разкритикуваха планираното разширение на газопровода "Северен поток-2"

Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва на Украйна, Полша и Словакия милиони долари ползи от транзита на газ, заяви украинският премиер..

публикувано на 06.11.15 в 09:32