Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Красимир Грозев: Проблемите в изтребителната авиация са огромни

Пилоти от авиобаза "Граф Игнатиево" са отказали да летят тази сутрин

Заместник-министърът на отбраната потвърди, че тренировъчните полети са били спрени

| обновено на 24.10.17 в 12:42
Снимка: БГНЕС
Пилоти от авиобаза "Граф Игнатиево" отказаха да летят тази сутрин. Те са обявили, че се чувстват несигурни да летят на самолетите МиГ-29.

Заместник-министърът на отбраната Атанас Запрянов потвърди, че тренировъчните полети на изтребителите в авиобазата са били спрени:

Проявената неувереност на част от пилотите в "Граф Игнатиево" за извършване на полети, свързана преди всичко, според тяхната оценка, с недостатъчна тренираност поради недостатъчно летели часове. Искам да ви информирам, че ръководството на Министерството на отбраната прави всичко възможно да поддържа самолетите МиГ-29 в летателна годност.

Заместник-министърът обясни, че са осигурени 10 двигателя за изтребителите по договора с РСК "МиГ", от които четири нови и шест ремонтирани, а единственият проблем да не се използват, са документите им:

След като се уточни съответствието на копията с оригиналните документи, ще бъде разрешено използването и на тези двигатели, с което ще се даде възможност с по-голям брой авиационна техника да се извършват и тренировките на пилотите. Също така искам да Ви информирам, че авиационно гориво към настоящия момент за извършване на полети има достатъчно.

Предстои среща на летците с представители на министерството, каза още Атанас Запрянов.

Това е един доста интелигентен начин, по който военните пилоти да се опитат да кажат, че нещо не е наред във военната авиация. Това заяви в интервю за предаването "12+3" на програма "Хоризонт" Красимир Грозев от списание “Аеро“:

Все пак военните нямат право на стачни действия на каквито имат право колегите им от МВР. Проблемите в изтребителната авиация са огромни, гигантски, така че това е просто едно напомняне, че нещата никак не са добре и въпросът дори не опира само до тези десет двигателя, за които се говори. Дори тези двигатели да бъдат качени на самолетите, положението въобще няма да е по-добро, защото самолетът не е само двигател. Има страшно много други проблеми, напр. няма смазочни материали в изтребителната авиация.

Изявлението на Атанас Запрянов и интервюто с Красимир Грозев можете да чуете от звуковия файл.






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

КЗК не откри монопол на пазара на горивата

Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и дизеловото автомобилно гориво през миналата година в различните географски региони на страната е видно, че..

публикувано на 12.03.19 в 10:26

Кои са събитията на 2018-а в света на науката?

Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на годината: „Хубавото нещо за всички нас като бъдещи космически туристи е, че виждаме..

публикувано на 27.12.18 в 12:11

Украйна и балтийските държави разкритикуваха планираното разширение на газопровода "Северен поток-2"

Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва на Украйна, Полша и Словакия милиони долари ползи от транзита на газ, заяви украинският премиер..

публикувано на 06.11.15 в 09:32