Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Дончо Атанасов: Не намирам пропуски в работата на АПИ, които да са довели до трагедията край Своге

| обновено на 31.08.18 в 14:57
Бившите директори на АПИ Дончо Атанасов и Лазар Лазаров (вдясно)
Снимка: БГНЕС

"Не намирам пропуски в работата на Агенция "Пътна инфраструктура", които да са довели до трагедията край Своге", това каза след близо 90-минутния си разпит в Националното следствие Дончо Атанасов, бивш шеф на агенцията и настоящ член на нейния Управителен съвет:

След разпита Дончо Атанасов подчерта, че АПИ си е свършила работата и е препратила на “Трейс“ всички сигнали за нередности по пътя и дотам стигали правомощията на агенцията. Атанасов твърди, че това бил европейски стандарт. До края на гаранционния период, а той изтича през декември, фирмата-извършител на ремонта, да носи единствена отговорност. В случая става дума за “Трейс“-Своге, както стана ясно. "Каквото сме могли, сме направили“, каза няколко пъти Атанасов. На участъка е имало повече пътни знаци, отколкото е трябвало, установила проверка там. А над 30% от шофьорите карали с превишена скорост. 

Това, което е могло да се направи, сме го направили, ремонтирането е в гаранционен срок. Сложили сме знаци, ограничили сме скоростта драстично. Превишението на скоростите, на които имаме замерване, е над 30-40% на всички автомобили. Включително и за тежкотоварни и за автобуси“, коментира Атанасов.

Дончо Атанасов поема Агенция "Пътна инфраструктура" през 2017 г., когато се твърди, че е имало тежка комуникация с фирма "Трейс" във връзка с неравностите по пътя, които не са били отстранени. 

Бившите шефове на Агенция "Пътна инфраструктура" влязоха без адвокати, което означава, че на този етап никой от тях няма как да стане обвиняем, въпреки че има подозрение, че поне един от двамата ще бъде обвинен за случая с пътя. 

На разпит, в качеството му на свидетел, беше и Лазар Лазаров, оглавявал Пътната агенция преди Дончо Атанасов. Заради следствената тайна той отказа да каже за какво е бил питан от следователите. Даде обаче оценка на пътния участък, при катастрофата, където в събота загинаха 17 души.

“Минавал съм, хиляди коли минават всеки ден оттам без инциденти, което е доказателство, че тези завои се взимат“, коментира Лазаров.

Лазар Лазаров беше директор на АПИ от 2011 до 2016 година с две прекъсвания. Именно по време на тези прекъсвания, едното през 2014 година, когато е бил полаган асфалтът, и другото – през 2016-а, когато е бил издаден акт 16, бяха основанията му да каже, че не смята, че ще бъде обвинен. 

Двамата бивши директори на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов и Лазар Лазаров бяха разпитани в Националното следствие. Това са поредните разпити по трагедията край Своге и в частта на разследването, свързана със състоянието на пътя.

Лазар Лазаров и Дончо Атанасов даваха показания в качеството на свидетели. Досега единствен обвиняем за тежката катастрофа край Своге е шофьорът на автобуса Григор Григоров.

В четвъртък на разпит в Националното следствие бяха регионалният министър Николай Нанков и настоящият шеф на АПИ Светослав Глосов, както и над 20 души, които са били част от комисията, приела този път. Пак в четвъртък Николай Нанков заяви, че непременно трябва да има наказани хора от държавната администрация заради липса на контрол на пътя. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Свързани новини

Следователи от НСлС вземат проби от пътя, където стана катастрофата край Своге

Служители на Националната следствена служба вземат проби от пътя, където стана катастрофата край Своге. Процесуално-следствените действия продължават с тежка механизирана техника под надзора на Националната следствена служба и лично от директора ѝ..

обновено на 31.08.18 в 15:52
Борисов е настоял от постовете си да се оттеглят вътрешният министър Валентин Радев (вдясно), транспортният Ивайло Московски и регионалният Николай Нанков (вляво).

Трима министри подадоха оставки заради тежката катастрофа край Своге

Трима министри подадоха оставки заради тежката катастрофа край Своге - на вътрешните работи Валентин Радев, на транспорта Ивайло Московски и на регионалното развитие Николай Нанков. Причината е, че не са се справили добре заради недобра комуникация..

обновено на 31.08.18 в 18:16

Лиляна Павлова: Всички отговорни институции трябва да бъдат разследвани за катастрофата край Своге

Всички отговорни институции трябва да бъдат разследвани за тежката катастрофа край Своге, заяви бившият министър на регионалното развитие Лиляна Павлова. Самата тя до момента не е призовавана на разпит за изпълнението на ремонта на пътния участък, където..

публикувано на 31.08.18 в 11:30
ВИЖТЕ ОЩЕ

КЗК не откри монопол на пазара на горивата

Комисията за защита на конкуренцията не откри монопол на пазара на горивата. В секторния анализ регулаторът дава единствено препоръка за електронна платформа в складовете. От извършения анализ на цените на дребно на бензин А95 и..

публикувано на 12.03.19 в 10:26

Кои са събитията на 2018-а в света на науката?

Василена Вълчанова и Любомир Бабуров от платформата „Рацио.бг“ отличиха пред БНР научните достижения на 2018-а година. Според Вълчанова, изстрелването на електрическа кола в космоса с ракета на Илон Мъск е сред най-запомнящите се събития на..

публикувано на 27.12.18 в 12:11

Украйна и балтийските държави разкритикуваха планираното разширение на газопровода "Северен поток-2"

Украйна и балтийските държави оспориха на среща в Рига вчера планираното разширение на газопровода по дъното на Балтийско море от Русия към Германия "Северен поток", предаде ДПА. Ако бъде завършен, така нареченият проект "Северен поток-2" ще струва..

публикувано на 06.11.15 в 09:32